"Google a venit cu multe servicii şi produse inovative care au schimbat viaţa noastră. Acesta este un lucru bun. Dar strategia Google pentru serviciul său de comparare a cumpărăturilor nu a fost lansat doar pentru a atrage clienţii realizând produse mai bune decât ale rivalilor. În schimb, Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţă promovând în rezultatele motorului de căutare propriul său serviciu de comparare a cumpărăturilor în defavoarea concurenţilor. Cea a făcut Google este ilegal conform reglementărilor antitrust din UE. Compania a negat altor firme şansa de a concura conform meritelor şi de a inova. Şi, cel mai important, a negat consumatorilor europeni posibilitatea de a-şi alege serviciile şi de a beneficia deplin de inovaţii, a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
Produsul de vârf al Google este motorul de căutare Google, care furnizează rezultatele căutării consumatorilor, care plătesc pentru acest serviciu cu datele lor. Aproape 90% din veniturile Google vin din reclame, inclusiv la produsele căutate de consumatori.
În 2004, Google a intrat pe piaţa separată de comparare a cumpărăturilor în Europa, cu un produs care din 2013 se numeşte "Google Shopping". El permite consumatorilor să compare online produsele şi preţurile şi să găsească afaceri de la retailerii online de toate tipurile, inclusiv Amazon şi eBay.
Serviciile de comparare a cumpărăturilor de bazează pe trafic pentru a fi competitive. Mai mult trafic duce la mai multe click-uri şi generează venituri. Mai mult, majorarea traficului atrage mai mulţi retaileri care vor să-şi prezinte produsele într-un serviciu de comparare a cumpărăturilor. Ţinând cont de dominaţia Google pe Internet, motorul său de căutare este o sursă importantă de trafic pentru serviciile de comparare a cumpărăturilor.
Din 2008, Google a început să implementeze pe pieţele Europene o schimbare fundamentală a strategiei pentru a-şi impune serviciul său de comparare a cumpărăturilor. În prezent, serviciul Google de comparare a cumpărăturilor este mult mai vizibil consumatorilor care folosesc motorul de căutare Google în timp ce serviciile rivalilor sunt mai puţin vizibile, potrivit Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Ploi abundente, grindină și vânt puternic în prima zi de Paști. Județele vizate de fenomenele meteo extreme
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol