Codul culorilor. Fumul de eşapament îţi spune ce defecţiune are maşina
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Problemele la motor sunt probabile la maşinile mai vechi de zece ani, însă acestea pot fi diagnosticate printr-o simplă privire a fumului scos de ţeava de eşapament. 

Fumul negru

Dacă pe evacuare iese fum negru, este un semn că benzina nu este arsă complet în camera de ardere. Comparativ cu celelalte culori, diagnosticul acestuia poate fi mai complicat. Ar putea însemna că filtrul de aer este înfundat, există o defecțiune în sistemul de alimentare cu combustibil sau chiar că uleiul de motor ajunge în galeria de evacuare.

Fumul negru este o indicație a faptului că există un dezechilibru în amestecul aer-combustibil, iar combustibiul nu arde corect, scrie promotor.ro

Fumul alb

Dacă pe eșapament iese fum alb este un semn că lichidul de răcire / antigelul se strecoară în camera de ardere. Există mai multe motive pentru care s-ar putea întâmpla acest lucru. Cea mai frecventă problemă apare la garnitura de ciulasă. Ea ar trebui să creeze o etanșare între blocul motor și chiulasă. Când acest lucru nu se întâmplă, lichidul de răcire va ajunge în camera de ardere, unde ar trebui să ajungă numai benzină și aer, iar astfel motorul va produce fum alb. Fumul alb poate însemna și probleme mai grave, cum ar fi o chiulasă sau un bloc fisurate.

Fumul albastru sau cenușiu

Fumul albastru sau cenușiu pe evacuare este un semn că uleiul este ars în interiorul motorului, ceea ce… nu este ideal. De obicei, acesta este un semn că motorul este uzat, mai ales dacă mașina are un număr mare de kilometri parcurși.

Pătrunderea uleiului în interiorul cilindrilor motorului se poate face direct sau prin turbină. Apariția fumului albastru este semnalul că reparația capitală a motorului nu mai poate întârzia.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel