"Astfel, potrivit articolului 153 din legea 98/2016, privind achiziţiile publice, CNAIR este obligată să decaleze termenul limită pentru depunerea ofertelor, ori de câte ori un potenţial aplicant solicită clarificări care au ca efect modificarea ori completarea documentaţiei de atribuire, astfel încât toţi operatorii economici să aibă timp suficient la dispoziţie pentru a adapta ofertele la noul mod de interpretare a elementelor contractului. În caz contrar, proiectul poate fi blocat definitiv de operatorii economici nemulţumiţi, prin decizii ulterioare ale instanţelor", se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, acesta este şi cazul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic destinat construcţiei Drumului Expres Craiova - Târgu Jiu, pentru care termenul limită de depunere a ofertelor, stabilit iniţial pentru data de 3 mai 2019, a fost decalat de două ori: 17 mai, respectiv 30 mai 2019.
Reprezentanţii CNAIR mai precizează că toate obiectivele care fac parte din Master Planul General de Transport sunt eligibile pentru finanţare din fonduri europene, fără excepţie, ceea ce înseamnă că există finanţarea necesară derulării lor.
CNAIR atrage atenţia celor care vehiculează informaţii false sau insuficient fundamentate în spaţiul public, că prin acest tip de abordare pot pune în pericol buna derulare a acestor proiecte, prin scăderea interesului companiilor serioase faţă de contractele lansate în licitaţie publică.
Directorul General al CNAIR, Narcis Neaga a subliniat că toate proiectele lansate de Companie în licitaţie publică, inclusiv în acest an, "vizează strict interesul public faţă de dezvoltarea infrastructurii rutiere din România şi nu sunt influenţate în nici un mod de derularea campaniei electorale".
"Fac apel inclusiv la anumiţi reprezentanţi ai mass-media să respecte deontologia profesională şi să nu încerce să manipuleze opinia publică din raţiuni care nu au legătură cu atitudinea onestă specifică profesiei de jurnalist. CNAIR a lansat şi va lansa permanent proiecte de infrastructură rutieră, care contribuie exclusiv la dezvoltarea economică a României şi la creşterea gradului de siguranţă a participanţilor la traficul rutier. Aceste proiecte sunt lansate în licitaţie în baza unor proceduri legale bine stabilite şi nu sunt influenţate de perioadele de campanie electorală", a spus Neaga.
Vezi și: Directorul CNAIR către constructorul de pe DN 73: Dacă nu vă apucaţi de treabă, reziliem contractul
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- A murit Naomy, cea mai controversată vedetă a anilor 2000
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor
- Klaus Iohannis, în Republica Coreea. E prima țară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relațiile la nivel de Parteneriat Strategic, semnat în 2008