CNA lovește puternic televiziunile din România: Reclame interzise la TV
Consiliul Național al Audiovizualului a decis astăzi, cu 7 voturi pentru și 1 împotrivă, ca în reclamele de la televiziunile din România să fie interzisă participarea copiilor cu vârste între 3 și 15 ani. Propunerea i-a aparținut lui Valentin Jucan.
Hotărârea CNA de astăzi se va aplica peste șase luni. De atunci, în reclamele difuzate la televiziunile din România nu vor mai apărea, ca actori, copii cu vârste între 3 și 15 ani. Ideea ce a stat la baza propunerii este că pot influența comportamentul copilului.
Majoritatea clipurilor publicitare sunt filmate în Occident.
Companiile din industria alimentară au propus o ”autoreglementare”, pe canalele care au mai mult de 35% din audiență copii sub 12 ani, cu alte cuvinte pe cele de desene animate, să nu se difuzeze reclame la alimente cu profil nutrițional care pot afecta sănătatea.
CNA a respins propunerea, a permis să se facă reclamă dar să nu joace în ea copii. Canalele de desene animate nu sunt, însă înregistrate în România, nu intră în jurisdicția CNA.
[citeste si]
Ca urmare, cele mai afectate vor fi televiziunile românești și reclamele la alimentele sănătoase. Multe campanii publicitare la alimente mergeau pe ideea de familie. Ele fiind realizate în Occident, după regulile europene, din cauza acestei decizii, companiile își pot retrage reclamele, ceea ce afectează televiziunile românești.
În plus, sunt contracte publicitare în vigoare, iar termenul dat de CNA este de șase luni. Întrebarea este, din perspectiva televiziunilor, ce se va întâmpla cu respectivele contracte de publicitate peste șase luni.
CNA evită să aibă cvorum și să ia decizii grele și merg în această direcție cu decizii ”aparent minore” care afectează întreaga industrie de audiovizual.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News