Cms. Christian Ciocan cere management inteligent al traficului în Bucureşti. "Jaloanele şi gardurile, obstacole în trafic"
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay
Cms. Christian Ciocan, purtător de cuvânt al Uniunii Militarilor şi Poliţiştilor Mihai Viteazu, trage un semnal de alarmă privind factorii care îngreunează traficul din Capitală şi spune că administraţia locală este cea care trebuie să ia măsuri pentru fluidizare. 

"În unele locuri, bulevarde importante din Bucureşti, au fost plantate garduri. Mai ales acolo unde sunt două benzi de circulaţie. Este la nivelul bunului simţ, nu îţi trebuie ştiinţă de carte ca să înţelegi că se coroborează indicatoarele cu marcajele, ca omul să nu fie năucit. Astfel, s-au plantat garduri unde marcajele de pe şosea spuneau cu totul altceva. Vorbesc de locuri unde marcajele care separă benzile sunt întrerupte (n.r. semn că se poate vira la stânga). Am atras atenţia că gardurile pe carosabil sunt obstacole, nu sunt separatoare de sens de mers. Pe şoseaua Olteniţei, spre exemplu, acele garduri au dispărut, au fost scoase. Astfel, traficul se desfăşoară în condiţii normale. Scopul administraţiei publice locale este ca oamenii să circule fluent, nu să stea în trafic zeci de ore. Dacă punem garduri unde nu trebuie, mai facem lucrări în carosabil, mai avem şi semafoare care nu sunt corelate la condiţiile de trafic, plecăm dintr-o intersecţie şi parcurgem 100 de metri în mult prea mult timp. Nu putem vorbi de smart city în condiţiile astea", a declarat cms. Christian Ciocan pentru DC NEWS.

Unde nu sunt garduri, sunt popice 

"Acest lucru, scoaterea gardurilor, ar trebui făcut pe toate bulevardele Bucureştiului, care aparţin de Primăria Generală a Capitalei. Constat însă că sunt situaţii în Bucureşti unde, deşi nu sunt garduri, sunt puse popice. Spre exemplu, pe bulevardul Mărăşti, la Agronomie, este o bandă de circulaţie, nu două. Ei bine, acolo, vrei nu vrei, stai în spatele celuilalt pentru că liniile de tramvai sunt despărţite de şosea prin aceste jaloane, popice, care sunt adevărate obstacole. Atrag atenţia că regulile privind fluidizarea traficului rutier au constituit şi vor constitui prioritate pentru orice administraţie, dar mai ales pentru oameni. Pentru că bucureştenii vor să ajungă repede şi sigur la casele lor. Ori dacă aici sunt garduri, acolo sunt jaloane, popice, ce mai înţelegi, ce mai respecţi? Jaloanele, menţionez, sunt amplasate pe linie discontinuă. 

Traficul rutier este al cetăţenilor. Cei care se ocupă de traficul rutier au obligaţii, nu opţiuni. Lucrurile nu trebuie să fie lăsate la principiul "las-o că mege şi aşa". Dacă mai apar şi autospeciale care se deplasează în trafic şi au nimerit în zone din acestea unde sunt garduri, nimeni nu se poate da la o parte, nimeni nu are unde", a mai spus Ciocan. 

Foto: Christian Ciocan - jaloane pe bd. Mărăşti

Ciocan cere implementarea sistemului inteligent de management al traficului 

"Pentru toate situaţiile astea, Bucureştiul are sistem de management al traficului. Au fost situaţii în care traficul părea neverosimil de fluid în Capitală. Aduc aminte de vizita Papei, când bulevardele erau goale. Şi nu e ca şi cum atunci  nu au circulat maşinile. În momentul în care apare o situaţie de blocaj în trafic, sistemul inteligent de management al traficului trebuie să intervină. Nu e static. El trebuie să funcţioneze 24 din 24 şi să ofere soluţii adhoc. Când se blochează traficul din diverse motive, lucrări, gropi, accidente, atunci sistemul trebuie în mod automat pe valorile de trafic să ofere soluţii. Altfel stăm bine mersi cu agenţii în intersecţie. Suntem în 2021 şi e complicat şi pentru oamenii ăştia", a concluzionat cms. Christian Ciocan. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel