CL Craiova a aprobat tariful pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar
Consiliul Local Craiova a aprobat în şedinţa de joi tariful de 300/vehicul (inclusiv TVA) pentru ridicarea şi transportul maşinilor staţionate şi parcate, pe domeniul public sau privat al municipiului Craiova.
Totodată, a fost stabilită taxa de 150 lei/vehicul (inclusiv TVA) pentru situaţia în care proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea acestor cheltuieli. Prin aceeaşi hotărâre de CL a fost aprobat, cu majoritate de voturi, şi tariful de depozitare a vehiculelor staţionate şi parcate neregulamentar în Craiova, în cuantum de 10 lei/zi (inclusiv TVA), începând cu ziua următoare momentului depozitării, nefracţionat pe intervale de ore.
Consilierul PNL Flavius Sirop a afirmat că taxa de 300 lei/maşină este prea mare pentru locuitorii Craiovei, în condiţiile în care nivelul salariilor nu este dintre cele mai mari din ţară, locurile de parcare sunt insuficiente, iar în alte oraşe din ţara această taxă este mult mai mică. 'Ideea în sine nu este rea, pentru că este normal să existe o disciplină în acest sens. Noi, consilierii PNL, acum câteva luni ne-am opus introducerii acestei taxe până când vom avea suficiente locuri de parcare şi menţin acest punct de vedere. Adică noi nu avem suficiente locuri de parcare şi plecăm după ridicare de maşini, ceea ce nu mi se pare normal. Întâi să construim şi după aceea să sancţionăm.
De asemenea, dacă totuşi vreţi să puneţi în practică acest lucru şi să ne apucăm să umblăm după şoferi şi maşini, măcar haideţi să fim puţin rezonabili la tarife. Am căutat şi eu tarifele din alte oraşe din ţară, şi deşi unele erau mai mari decât propunerea dumneavoastră, am constat că în unele zone, cum este de exemplu Sectorul 4 din Bucureşti, taxa de ridicare şi transport este de 75 lei şi nu se percepe tarif de depozitare. (...)
[citeste si]
Măcar dacă tot vreţi să treceţi acest proiect modificaţi cuatumul acestei taxe pentru că mi se pare mare în acest moment', a spus Flavius Sirop. El a mai afirmat că şoferul care a greşit deja este sancţionat de către poliţia rutieră sau de poliţia locală, iar această sancţiune poate fi aplicată în cazul în care se parchează pe o trecere de pietoni, se blochează accesul într-un spital etc. 'dar nu să se umble după şoferi peste tot, pe unde se ştie că ar putea parca'.
Sirop a întrebat conducerea Primăriei Craiova de ce nu a fost achiziţionat până acum utilajul de ridicare în condiţiile în care au fost alocaţi bani de la buget în acest sens, iar ridicarea maşinilor se face cu utilaje închiriate.
La rândul său, administratorul public al Craiovei, Sorin Manda, a afirmat că în Craiova sunt cele mai mici tarife de ridicare din ţară, cu excepţia Sectorului 4. 'Domnule consilier, vorbeaţi de tarife şi aţi ales doar un exemplu care v-a căzut dumneavoastră bine. Eu vă dau exemple de tarife din alte municipii de talia Craiovei: la Sibiu este 450 de lei, la Cluj-Napoca este 490 de lei, la Timişoara este 450 de lei, la Alba Iulia - 417 lei, la Buzău -500 lei, la Iaşi - 450 lei, la Ploieşti 450 lei. Deci toate tarifele sunt mai mari decât la Craiova.
Există doar precedentul pe care l-aţi menţionat la Primăria Sectorului 4. În urmă cu câţiva ani când domnul Florescu (Marinel Florescu, consilier local PNL n.r.) era director la RAT, taxa era tot de 300 de lei la un salariu minim de 750 lei. Acum salariul minim este 1.450 lei. Nu înţeleg de ce faceţi atât tam-tam pentru nişte persoane care are ele să încalce legea, codul rutier', a spus Manda. (Agerpres)
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News