Ciucă, discuţii cu premierul bulgar despre interconectarea peste Dunăre și dragarea fluviului
Convorbire telefonică a prim-ministrului Nicolae-Ionel Ciucă cu prim-ministrul Republicii Bulgaria, Kiril Petkov.
Prim-ministrul României, Nicolae-Ionel Ciucă, a avut astăzi o convorbire telefonică cu omologul său bulgar, Kiril Petkov.
Cei doi premieri au abordat pe larg agenda bilaterală, insistând pe componentele de interconectare peste Dunăre și dragare a șenalului navigabil al fluviului.
Procesele europene curente, respectiv cooperarea pentru aplicarea Green Deal și PNRR, s-au aflat, de asemenea, pe agenda discuțiilor. Prim-ministrul Nicolae-Ionel Ciucă a abordat problema coridorului vertical dat de interconectorul de gaz Grecia-Bulgaria care dă substanță proiectului BRUA (Bulgaria-România-Ungaria-Austria). Partea bulgară a subliniat prioritatea pe care o acordă acestui interconector.
Premierul bulgar a lansat invitația organizării la Sofia, în lunile septembrie-octombrie, a unei ședințe comune de guvern între România și Bulgaria. Cei doi prim-miniștri au convenit că, anterior acestei ședințe, în cel mai scurt timp, va avea loc o vizită a premierului bulgar Kiril Petkov la București, însoțit de ministrul Transporturilor și Energiei, pentru a pregăti acordurile viitoarei ședințe de guvern.
Cei doi șefi de guvern au împărtășit evaluări asupra situației de securitate din regiune, din estul Ucrainei și de la Marea Neagră, transmite Guvernul României.
Citeşte şi: Încep lucrările de relocare a reţelelor electrice din zona Podului Suspendat peste Dunăre
Sucursala Brăila de Distribuţie Energie Electrică anunţă că a fost semnat contractul de execuţie în vederea relocării reţelelor electrice, pentru a permite realizarea drumurilor de acces către Podul suspendat peste Dunăre.
"În vedere îndeplinirii condiţiilor de coexistenţă cu viitoarele drumuri de acces dintre Centura Municipiului Brăila şi Podul peste Dunăre, vor fi realizate lucrări de reamplasare/relocare pentru mai multe instalaţii de distribuţie energie electrică din zonă şi anume: două linii electrice aeriene de înaltă tensiune (110 kV), două linii electrice subterane de medie tensiune (20 kV) şi şase linii electrice aeriene de medie tensiune (20kV). Contractul de execuţie denumit 'Relocare/protejare reţele electrice şi de telefonie necesare pentru execuţia Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila' a fost încheiat pe 1 februarie 2022", se arată într-un comunicat de presă remis de Electrica Brăila.
Amplasamentele vor fi predate constructorilor săptămâna viitoare, iar lucrările de relocare sunt programate să dureze patru luni din momentul punerii la dispoziţie a amplasamentului.
Costurile aferente acestor lucrări sunt finanţate de CNAIR, beneficiarul acestor lucrări fiind operatorul de distribuţie Distribuţie Energie Electrică România - Sucursala Brăila.
Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare, transmite Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News