Data publicării:

Cine finanțează podul care ar putea alimenta și mai mult criza imigranților din SUA

Autor: Tiberiu Vasile | Categorie: Stiri
WhatsApp
FOTO: Agerpres
FOTO: Agerpres

Un pod uriaș, despre care se spune că ar fi suficient de mare pentru a permite trecerea unei coloane de tancuri, va fi ridicat în Panama, într-unul dintre cele mai periculoase puncte de trecere a migranților din lume.

Potrivit rapoartelor, structura este construită în Yaviza, care se află pe Rio Chuconaco - punctul de separare dintre America Centrală și America de Sud și unul dintre cele mai sudice puncte la care se poate ajunge pe drumuri din America de Nord.

Până în prezent, autostrada panamericană - care traversează America Centrală spre America de Sud - se termina în Yaviza, care se află la marginea Gapului Darien de 160 de kilometri - o junglă densă și lipsită de lege între Panama și Columbia.

Milioane de migranți înfruntă în fiecare an Gura Darienului, dar sunt nevoiți să facă această călătorie în mare parte pe jos, confruntându-se cu traversări periculoase ale râurilor, cu animale sălbatice și chiar cu bande criminale violente care îi șantajează, îi răpesc și îi maltratează.

Potrivit unui raport realizat de Christian Broadcasting Network (CBN), cu sediul în SUA, această situație ar putea fi pe cale să se schimbe odată cu construirea noului pod peste râul Chuconaco, care ar putea duce la extinderea autostrăzii mai la sud.

Acest lucru ar face, fără îndoială, ca trecerea să fie mai sigură pentru milioanele de migranți care călătoresc din America de Sud cu scopul final de a ajunge în Statele Unite.

Cine finanțează construcția podului și ce au de câștigat?

Cu toate acestea, vestea construirii podului a ridicat o întrebare derutantă: Cine finanțează construcția podului și ce au de câștigat?

Potrivit lui Michael Yon, un scriitor și fotograf american, un posibil beneficiar este China.

Potrivit cifrelor publicate în luna februarie a acestui an, peste șapte milioane de migranți au trecut granița sudică a Americii în timpul administrației Joe Biden. 

Totalul nu include nici un număr estimativ de 1,8 milioane de "fugari" cunoscuți care au reușit să se sustragă forțelor de ordine.

Problema migrației a fost mult timp un subiect care a divizat SUA, iar o Americă divizată este foarte bine primită de puterile de la Beijing, China fiind principalul rival economic al SUA și principala superputere globală rivală.

Prin urmare, este ușor de înțeles de ce China ar putea fi interesată să ajute la trecerea migranților din America de Sud către frontiera sudică a SUA. 

Cu toate acestea, un alt motiv ar putea fi chiar migranții chinezi. 

Deși majoritatea migranților care fac trecerea frauduloasă din America de Sud spre nord sunt din țări precum Haiti și Venezuela, care speră la o viață nouă în Statele Unite, numărul migranților chinezi a crescut în ultimii ani.

Cifrele arată că autoritățile din Panama au numărat 15.000 de migranți chinezi în 2023, de aproape opt ori mai mulți decât în aceeași perioadă din 2022 și de peste 40 de ori mai mulți decât cei observați în 2021, potrivit Daily Star.

Mai mult, între ianuarie și septembrie 2023, oficialii de frontieră din SUA au reținut peste 22.000 de cetățeni chinezi care încercau să intre dinspre Mexic. 

Prin inițiativa "Belt and Road", guvernul chinez este cunoscut, de asemenea, pentru că finanțează proiecte de infrastructură în întreaga lume.

Panama se numără printre cele 150 de țări membre ale inițiativei, în timp ce Columbia se pare că ia în considerare posibilitatea de a se alătura inițiativei Belt and Road, conform Daily Mail. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel