Data publicării:

Cine este noul administrator public al județului Neamț

Autor: Sonia Baciu | Categorie: Politica
WhatsApp
FOTO: Facebook @ Lucian Micu
FOTO: Facebook @ Lucian Micu

Daniel Harpa, președintele CJ Neamț, l-a numit în funcția de administrator public al județului pe Lucian Micu.

Social democratul Daniel Vasilică Harpă, președintele Consiliului județean Neamț, l-a numit în funcția de administrator public al județului pe Lucian Micu, fost primar municipiului Roman și fost director al Spitalului Județean de Urgență (SJU) în perioada incendiului de la ATI din noiembrie 2020.

"Am încredere că vom face echipă bună. Avem proiecte importante de realizat. Județul nostru are nevoie de progres și de oamenii care au resursele necesare să pună umărul la treabă. Sper că, până la final de mandat, vom reuși, împreună, să dezvoltăm și să punem în practică și mai multe proiecte decât cele pe care mi le-am asumat”, a declarat președintele CJ Neamț, social-democratul Daniel Vasilică Harpa.

Cine este Lucian Micu

Lucian Micu a fost primar PNL al municipiului Roman în perioada 2016 - 2020. La finalul mandatului a fost declarat incompatibil și nu a mai putut candida. La momentul respectiv a demisionat din PNL și s-a înscris în PSD.

În toamna anului 2020 a fost numit director al Spitalului Județean de Urgență Piatra-Neamț, fiind în funcție când a avut loc incendiul de la ATI, soldat cu 10 pacienți decedați. Spitalul Județean de Urgență Piatra-Neamț este în subordinea CJ Neamț.

La alegerile locale din acest an, Lucian Micu a candidat din partea PSD pentru un nou mandat de primar al municipiului Roman dar a pierdut în fața candidatului PN, notează Agerpres.

Care sunt atribuțiile administratorului public

Potrivit art. 244 din Codul administrativ, ”numirea în funcție a administratorului public se face prin dispoziția primarului, respectiv a președintelui consiliului județean, după caz, care are ca anexă un contract de management cu respectarea cerințelor specifice prevăzute la art. 543.

În baza contractului de management, administratorul public poate îndeplini atribuții de coordonare a unor compartimente ale aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local, respectiv județean, după caz.

Primarul, respectiv președintele consiliului județean poate delega către administratorul public, în condițiile legii, calitatea de ordonator principal de credite”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel