Data publicării:

China se concentrează pe bateriile cu sodiu pentru mașini: costă mai puțin și durează ca litiu

Autor: Elena Didila | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa Foto YouTube Project Drive
Sursa Foto YouTube Project Drive

Noua frontieră a mașinii electrice ar putea fi sodiul. Cel puțin acesta pare a fi drumul parcurs de China, pe teritoriul căreia este planificată construcția a 80% din fabricile în care se vor fabrica bateriile cu sodiu.

Prima mașină electrică alimentată cu acest tip de baterie pe bază de sodiu a fost deja scoasă pe piață: se numește Sehol E10X, are o autonomie de 252 de kilometri și este rezultatul unei colaborări între compania chineză Jac și Volkswagen. 

Prețuri mai mici

Înlocuirea litiului cu sodiu în baterii înseamnă a lucra cu un ingredient mult mai puțin costisitor și mult mai abundent. După cum relatează Times, în ultimul an și jumătate gigantul asiatic a făcut pași uriași către realizarea acestui produs.

Noi cercetări au confirmat că noile baterii cu sodiu au egalat principalele avantaje strategice ale bateriilor cu litiu, adică capacitatea mare de energie și posibilitatea de a fi reîncărcate zilnic, pentru perioade de ani de zile.

Mai mult, s-a subliniat că bateriile cu sodiu sunt capabile să-și mențină încărcarea, aproape complet, chiar și în prezența unor temperaturi mult sub zero grade, spre deosebire de bateriile actuale.

Conducerea de top a gigantului chinez CATL (Contemporary Amperex Technology Ltd), cel mai mare producător de baterii din lume, a declarat că inginerii și chimiștii lor au reușit să producă celule de sodiu cu aceleași echipamente folosite pentru cele cu litiu.

Nu doar mașini

Dincolo de piața auto, cea mai promițătoare utilizare a noilor baterii cu sodiu este pentru rețelele electrice. Unele companii energetice de stat, precum Three Gorges Corporation, încep deja să testeze noile baterii pe panouri solare și în propriile hidrocentrale.

În căutarea de sodiu

Printre cele mai mari provocări în această cursă a gigantului asiatic este găsirea rezervelor de sodiu care să satisfacă cerințele pieței. După cum a raportat Times, mai mult de 90% din rezervele de carbon de sodiu din lume sunt situate în SUA. 

În prezent, China s-a axat din nou pe producția de carbonat de sodiu sintetic, realizat în uzinele chimice naționale alimentate cu cărbune, o soluție foarte poluantă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel