Iată întrebările pe care DCNews.ro le-a trimis către Directorului General al CFR, Ioan Gavrilă:
1. În contractele actuale de pe Coriroul IV, CFR a acumulat până în prezent peste 10 ani de întârzieri în implementare. Care sunt măsurile concrete pe cale le-ați luat pentru finalizarea acestora? Ați declarat că în 2018 se vor finaliza o parte dintre acestea, însă, așa cum știâi, o serie de contracte au fost extinse până la finalul lui 2019 (FCC, Alstom și Pizarotti). Care e volumul penalităților acordate constructorilor întârziați? În cazul în care vina întârzierilor a fost din partea CFR, cine sunt reposanbilii și ce măsuri au fost luate?
2. Cum comentați recentele intrări în insolvență a unor companii de construcții implicate în proiecte feroviare, Aqua Condotte, Euroconstruct? Considerați că decizia de acordare a unui nou contract de sute de milioane de Euro unui consorțiu având în componență companii de construcții intrate în insolvență nu prezintă pentru CFR un risc major?
Cunoasteti reglementările europene privind aceste situații? Care este răspunderea pe care o asumați personal în cazul previzibil în care veți constata incapacitatea de a executa lucrările contractate de către consorțiul respectiv la termen și în prețul contractat?
Ați estimat care este costul probabil pentru CFR pe care aceasta situație îl poate genera?
Aveți o analiză de risc în acest caz?
Ministrul Transporturilor este corect informat privind această situație?
3. Membrii comisiei de evaluare comentează că noua conducere CFR exercită presiuni asupra membrilor Comisiei de evaluare a ofertelor pentru a desemna câștigator un anumit Consorțiu. Cum comentați aceste fapte deja raportate de către membrii comisiei, ați luat vreo măsurp de a stopa aceste acțiuni? Ați informat autoritățile competente?
Aceste presiuni se exercită și de catre reprezentanții UCEVAP?
4. Consorțiul pe care intenționati să îl declarați câștigator este același cu cel care a câștigat licitația pentru lotul 2c, în conditiile în care a depus o ofertă incompletă (10% din documentație solicitată) și căruia i s-a permis după câteva luni să completeze oferta?
Cum justifică conducerea CFR acest tratament preferențial ieșit din comun și complet ilegal?
Deși suntem în plină evaluare a a unor oferte importante, cum comentați prezenta permanentă a reprezentanților și conducerii unuia dintre Consorțiile participante - Alstom - la toate ședintele importante ale CFR în contextul în care Consorțiul are încă mari probleme în implementare, se află în litigii deschise cu CFR pe toate contractele? Este adevărat ca ați eliminat la cererea acestora toți angajații CFR incomozi pentru a ușura recepția contractelor? Sunteți dispus să acceptați recepția unor contracte chiar dacă testele funcționale pe instalațiile care asigură siguranța circulației nu vor merge?
5. Care este legătura dumneavoastră personală cu firma RONSIDE STEEL?
Dețineți acțiuni la purtător la această companie?
Ne puteți spune cine sunt ceilalți acționari?
Sunteți în situație de conflict de interese?
Ce măsuri ați lua dacă ați fi informat ca firma respectivă execută lucrările de electrificare contractate cu CFR utilizând pentru execuție personal al CFR fără să existe un contract/ acord în acest sens? Ați ajutat în perioada în care ați fost director la CFR Electrificare RONSIDE STEEL și Alstom cu personal CFR pe contractele de pe Corridor?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Fructul pe care japonezii îl mănâncă pentru a-și proteja memoria
- SUA încetează furnizarea de rachete Patriot către Ucraina: Spania și Japonia intervin
- Programul Casa Verde Fotovoltaice, deblocat. Laurențiu Neculaescu (AFM): Documentul care e obligatoriu la decontare / video
- Incendiu puternic în zona Aviației din Capitală / Galerie foto - video. Update: A fost emis RO-ALERT
- Florin Piersic a fost operat de urgență. Medicii i-au descoperit o infecție la genunchi
- Firmele chineze se retrag "în subteran" în privința plăților către Rusia. Băncile nu mai au încredere - Reuters
- Cozonac fără frământare. Iese pufos și nici nu te mai chinui
- Ce este „Slow living”-ul și cum poate redefini calitatea vieții în era modernă
- Rabla Clasic și Rabla Plus. Neculaescu (AFM): Banii pentru mașini clasice, în scădere / Cât primești dacă îți cumperi o mașină electrică
- Când vor scădea prețurile locuințelor din România și marea modificare din Noua Casă. Nancu (FNGCIMM) vine cu o veste excelentă
- Traiul dincolo de hotare. O româncă stabilită în Londra: „Să trăiești astăzi în Londra este foarte scump, nu foarte greu”
- INFRAMETEO, la final! Ultimele informații de la ANM: Elena Mateescu anunță la ce să ne așteptăm
- Zodia care este cuprinsă de invidie și nerăbdare. Astrolog: “Adevărata competiție este cu voi înșivă”