Cezar Osiceanu: "Bucureşti Acum", proiectul secolului XXI pentru România
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pexels
Sursa: Pexels
"Bucureşti Acum" este o iniţiativă lansată de Cezar Osiceanu, despre care acesta spune că ar putea deveni proiectul secolului XXI pentru dezvoltarea Capitalei, dar şi pentru întărirea poziţiei NATO în zonă. Totul prin mai multe proiecte majore de infrastructură. 

"De ce București și de ce acum? Simplu! 

1. Pentru că Bucureștiul este 

- capitala României;

- cel mai supraaglomerat oraș al țării;

- printre cele mai poluate orașe din țară; 

- cel ce are tot ce trebuie și cu toate acestea nimic nu se face.


2. De ce acum? Pentru că:

- nu se mai poate; 

- se poate;

- noi toți putem; 

- este un proiect dincolo de orgolii personale, politice și de altă natură pentru noi toți; 

- UE nu poate spune NU sub nici o formă;

- actuala configurație a căilor ferate în București seamănă cu un inel de fier încarnat care încet și sigur omoară orașul; 

- tot ce s-a făcut în București până acum a fost haotic realizat, fiind de fapt o cosmetizare scumpă și inutilă a acelorași probleme dintotdeauna existente", a explicat Cezar Osiceanu pentru DC NEWS.  

Măsuri concrete

"1. Crearea unui nou inel de cale ferată separat de cel existent și mult mai în afara celui existent; 

2. Mutarea actualelor gări pe acest al doilea inel cu conectarea lor la metrou și sistemul rutier; 

3. Transformarea actualelor gări, monumente istorice, în mall-uri, spații de birouri, etc după modelul polonez de la Varșovia. La fel și în cazul atelierelor Grivița care de ani de zile nici nu mai repară și nici nu mai produc nimic;

3. Relocarea actualei infrastructuri pe noul inel; 

4. Demolarea vechilor clădiri și curățarea de toate gunoaiele, fierul vechi, diverse construcții neautorizate", a mai explicat acesta.. 

Rezultate garantate din oficiu

"1. Modernizarea cea mai importantă din istoria Bucureștilor care va transforma în megalopolis orașul actual, concentrare modernă de oameni, tehnologii, și oportunități de afaceri; 

2. Obținerea unei suprafețe de teren uriașe în centrul Capitalei; 

3.  Decongestionarea imensă a căilor rutiere (doar prin eliminarea podului Constanța ce se poate obține în această materie este enorm de mult); 

4. Eliminarea poluării directe și indirecte sub toate aspectele ei; 

5. Posibilitatea reurbanizării Capitalei; 

6. Investiții directe și indirecte cu valori imense ce vor asigura o relansare majoră a economiei naționale; 

7. Timp de implementare de maximum 3-5 ani; 

8. Finanțare gratuită de la UE, cofinanțare asigurată, etc.", a continuat Cezar Osiceanu.  

Avantaje 

"1. Terenul și infrastructura actuală pe care se va desfășura acțiunea de relocare aparțin statului român; 

2. Terenurile pe care se va construi al doilea inel sunt terenuri agricole cu prețuri mici de preluare în baza legii privind construcțiile de interes național; 

3. O mare parte din infrastructura feroviară existentă se poate reloca și refolosi cu cheltuieli minime; 

4. Existența centrelor de proiectare specializate în România precum și a firmelor românești specializate și acceptate de UE pentru astfel de lucrări; 

5. Existența rețelelor de utilități extinse deja către zone din afară Bucureștiului ce vor face mai rapidă, mai ieftină și mai ușoară conectarea lor la noul inel de cale ferată; 

6. Posibilitatea recuperării de către statul român a unei părți extrem de importante din investiție prin valorificarea:

- terenurilor eliberate ce devin terenuri construibile; 

- materialelor rezultate din relocarea infrastructurii; 

- spațiilor din clădirile istorice rămase; 

- concesionarilor de lucrări importante către companii de stat sau unde statul este acționar. 

7. Crearea de noi rute de traversare a orașului și descongestionarea majoră a lui în materie de trafic; 

8. Crearea de locuri de muncă; 

9. Alinierea la politicile UE; 

10. Conectarea din exterior spre interior a aeroporturilor din București în locul celei existente acum de tipul interior spre exterior;

11. Extinderea rețelei de metrou; 

12. Introducerea în administrarea orașului și a sectoarelor noile zone extinse ale orașului; 

13. Unificarea acțiunilor desfășurate haotic până acum de către primarii și autorități locale sub conducerea unică a acestui proiect de către Guvernul României; 

14. Posibilitatea aplicării noilor tehnologii în domeniile energiei, tehnologiei, siguranței, etc cu costuri mult mai reduse; 

15. Scăderea prețurilor terenurilor din zonele centrale ale Bucureștiului mult supraevaluate acum;

16. Dezvoltarea de proiecte imobiliare de tipul parcuri, grădini, spații verzi, și spații sportive și de recreere pe suprafețele eliberate; 

17. Conectarea cu portul București și canalul București Dunăre prin intermediul căii ferate; 

18. Relocarea unităților mari de producție încă existente în actualul perimetru al Capitalei în noile spații și pe noile terenuri la care vor fi deservite de noul inel de cale ferată pentru aprovizionare cu materie primă și transportul produselor lor; 

19. Scurtarea rutelor de tranzit de marfă pe cale ferată pe coridoarele existente în prezent;

20. Creșterea vitezei trenurilor; 

21. Dezvoltarea pe verticală și orizontală a infrastructurii economice noi și a serviciilor adiacente; 

22. Introducerea organizată și controlată a sistemelor de alimentare Electrică a autovehiculelor; 

23. Atragerea directă de mari producători și furnizori de servicii prin facilitățile noi oferite; 

24. Posibilitatea folosirii în cadrul proiectului a unor segmente de cale ferată existente în prezent", a mai spus el. 

Dezavantaje 

"1. Schimbarea mentalității învechite de până acum; 

2. Folosirea sistemelor de concepție și acțiune de tip “win-win” și “este loc sub soare pentru toți”;

3. Controlul UE asupra fondurilor și lucrărilor, termenelor și penalităților; 

4. Controlul redus mult dpdv politic al acestui proiect ce va fi realizat prin consens politic național; 

5. Revenirea în țara a unei importante părți a mâinii de lucru românești plecate afară;

6. Necesitatea importului de mâna de lucru din alte state în principal din Asia și Turcia; 

7. Introducerea garanțiilor extinse pe fiecare lucrare în parte, garanții asumate de banca ce finanțează realizarea lucrării respective; 

8. Creșterea PIB-ului României și al ritmului de creștere economică; 

9. Creșterea folosirii sistemului “park and rîde” total neatractiv până în prezent; 

10. Scăderea prețului terenurilor în București;

11. Posibilitatea introducerii de către statul român a unui standard minim în noile construcții imobiliare cu privire la: folosirea de resurse de energie, spațiul minim de locuit, sisteme digitale,  facilitați sanitare, etc; 

12. Eficientizarea controlului poluării și a măsurilor la nivel local;

13. Creșterea suprafețelor gestionate de către primăria Capitalei și primăriile de sector; 

14. Trecerea în regim intraurban a unor suprafețe întinse de terenuri;

15. Interconectarea cu autostrăzile existente; 

16. Transformarea Capitalei în cel mai mare centru zonal și regional dpdv politic și economic. 

Finanțarea proiectului este asigurată de:

- UE pe proiectele majore de infrastructură, mediu, transporturi; 

- Împrumuturi nerambursabile de la bănci și instituții de credit;

- statul român care are avantajul de a veni cu proprietatea terenurilor în garanție și participare; 

- taxele și veniturile locale; 

- facilitați oferite de stat", se mai arată în propunere. 

Mărimea investiției 

"Analiza ei trebuie defalcată pe următoarele direcţii: 

1. Costuri proiectare și studii de fezabilitate; 

2. Costuri privind retrocedările; 

4. Costuri relocare; 

5. Costuri construcție inel cale ferată și gări; 

6. Costuri de prelungire și interconectare la rețelele de utilități; 

7. Costuri cu sprijinirea companiilor ce se vor reloca din actualul perimetru pe noile amplasamente;

8. Costuri de ecologizare a terenurilor eliberate; 

9. Costuri de construcție;

10. Costuri cu digitalizarea și introducerea de noi surse de energie regenerabilă; 

11. Costuri de organizare și personal; 

12. Costuri juridice; 

13. Costuri de finanțare; 

14. Costuri cu renunțarea sau modificarea unor proiecte aflate în plan sau execuție. 

În acest sens o estimare rezonabilă se poate face la nivelul de maximum 5-7 miliarde de euro din surse externe, restul putând fi asigurat din surse externe.  

“Return of investiment” poate fi asigurat în circa 10 ani de zile cu datele și prognozele existente astăzi", mai transmite pilotul.

Analiză politică 

"1. Prin consens național, proiectul fiind și de interes dar și de anvergură națională, se poate asigura rapid introducerea, aprobarea, punerea în aplicare și verificarea lui; 

2. Dpdv geopolitic, proiectul conduce direct la transformarea Capitalei în centru regional și zonal de cea mai mare anvergură plus facilitați oferite către UE și NATO; 

3. Dpdv politic UE nu se poate opune acestui proiect. Condițiile UE de aprobare a proiectului sunt perfect încadrate și respectate și prin introducerea cererii de control direct asupra executării lui pe zona finanțată de UE va elimina suspiciunile și va crește încrederea investitorilor; 

4. Ofertarea NATO de deschidere a unor facilitați va întări poziția României în alianță și în zonă; 

5. Accesul controlat de UE și NATO la program va dezvolta aspecte politice, economice și militare adiacente;

6. Bunele relații tradiționale cu China vor putea fi folosite în proiect cu valențe politice și economice extrem de bune pentru România. 
Practic dacă UE refuză participarea China are forța și dorința de a îl realiza în condiții de finanțare proprie, termeni de execuție reduși, etc", a mai arătat el. 

Notă:


"Acest proiect este varianta ab initio ce stă la baza a ceea ce ar putea deveni proiectul secolului XXI al României și ca atare va suferi modificările necesare până la prezentarea lui publică  Nu doresc să mă indic că unic autor al lui din respect față de țara mea, poporul din care fac parte și orașul în care m-am născut și trăiesc! Propun lansarea unei inițiative cetățenești, politice, locale și naționale la care să încercăm a aduce câți mai mulți susținători indiferent de vârstă, sex, religie, studii, apartenența politică, cetățenie, rasă, domiciliu sau orice alt criteriu de diferențiere", a concluzionat Cezar Osiceanu. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel