Data actualizării:
Data publicării:

”Cerealele din Ucraina, care tranzitează teritoriul României, nu se supun controalelor oficiale privind siguranța alimentelor”

Autor: Roxana Neagu | Categorie: Economie
WhatsApp

Acesta este un citat din răspunsul ANSVSA, asta după ce se pusese deja problema că cerealele intrate pentru tranzit nu mai ajung la destinație și se transmisese public că vor fi verificate la graniță. 

Alegeri prezidentiale 2024

Conform răspunsului ANSVSA care ne precizează și citatul din titlu ”Cerealele din Ucraina care tranzitează teritoriul României nu se supun controalelor oficiale privind siguranța alimentelor”, acestea ar trebui verificate de Autoritatea Vamală: ”tranzitul cerealelor din Ucraina se realizează sub supraveghere vamală”. 

Ministerul Agriculturii a transmis o adresă la 24 aprilie către ANSVSA pentru a implementa un plan ”privind tranzitul mijloacelor de transport provenind din Ucraina”. A fost format un colectiv tehnic care a stabilit un plan de măsuri în acest sens, conform sursei citate. 

Printr-o notă elaborată în 6 martie 2023, ANSVSA a transmis celor 42 de Direcții Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor că precizările privind ”intensificarea controalelor oficiale la transporturile de produse alimentară și hrană pentru animale provenite din zonele situate la granița de nord și nord-est a României, afectate de conflictul din Ucraina”.  

2. -imagine fara descriere- (ansvsa_51515300.jpg)

1. -imagine fara descriere- (ansvsa-2_33866700.jpg)

Contactat de DCNews cu privire la problema cerealelor din Ucraina, Marius Micu, vicepreședinte al COPA și fost secretar de stat în Ministerul Agriculturii, ne spunea că ”situația în care se află fermierii români este foarte dificilă și nemaiîntâlnită până acum. România asigură aproximativ 60% din ceea ce înseamnă tranzitul produselor agricole ucrainene, asta însemnând că celelalte state care au primit compensații pentru impactul negativ pe care l-au avut în urma asigurării acestor rute de tranzit, și anume Polonia și Bulgaria, la comun, asigură aproximativ 40%”. 

Vorbind despre situația de tranzit, el ne spunea: ”Aceste rute de tranzit trebuiau să înceapă în România din punctul A, respectiv o vamă care asigură granița cu țara noastră, și să se încheie în punctul B, respectiv Portul Constanța în cea mai mare parte. Ce s-a întâmplat a fost că producțiile n-au ajuns la destinație, în ceea ce reprezintă tranzitul, adică n-au ajuns să plece spre export

De aici au apărut problemele pentru fermierii români, a apărut dezechilibrul în ceea ce privește prețul. Aceste producții nu s-au supus verificărilor din punct de vedere al siguranței alimentare, pentru că doar trebuiau să treacă prin România. Prin urmare, nu au fost supuse controalelor”. Fapt confirmat și de răspunsul ANSVSA. 

Citește aici intervenția completă

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel