Cele mai mari greșeli pe care le fac românii în avion. Pilotul Osiceanu: Unora le-a trecut pofta de scandal când au văzut ce-i așteaptă la aterizare
Pilotul Cezar Osiceanu a atras atenția asupra comportamentului anumitor pasageri români în avion.
„Astăzi vorbim despre comportamentul pasagerului. Unii pasageri români, dar nu numai români, sunt atipici. Cer scuze față de majoritatea pasagerilor corecți și care au un comportament decent, dar mulți dintre conaționalii noștri trebuie menționați.
Pe cursele cu compania naționala cred că totul li se cuvine, vociferează, chiar urlă la personal, cer sfidător, de cele mai multe ori, diverse lucruri fără drept și sens, amenință personalul.
În același timp, când călătoresc cu alte companii de linie străine devin niște mielușei... de nu îi mai recunoști. Pe cursele low cost nu fac tărăboi deloc pentru nimic pentru că știu că nu au nimic de primit în materie de servicii la bord, iar condițiile de călătorie le-au acceptat singuri de la început.
În mod frecvent, unii pasageri români țipă la angajații de sol și însoțitorii de bord pe care îi consideră vinovați de întârzierea curselor, de orice li se pare lor că îi deranjează fără însă a fi atenți la ce li se comunică de către aceștia.
Mulți pasageri au învățat că scandalul făcut pe cursele cu destinații externe se poate solda cu sancțiuni drastice la aterizare și, de aceea, a scăzut numărul incidentelor pe acele tronsoane.
Sunt oameni care se ridică în timpul rulajului spre poziția de parcare cu toate că văd semnalul luminos “Legați centurile”, punându-se în pericol, dar punând și alți pasageri în pericol.
După oprirea la poziția de parcare și deschiderea ușilor, începe o luptă cu restul pasagerilor pentru a ieși primii din avion. Sunt unii care discută cu voce tare, deranjând ceilalți pasageri. Se pare că din cauza acestor pasageri a ieșit și bancul cu pasagerul care se plimba prin avionul ce trecea printr-o zonă de furtună și strigă din toți bojocii: “Pilotul ăsta evident că nu știe să zboare în linie dreaptă. Cine este de acord să preiau eu comenzile avionului?” Repet: nu toți românii au asemenea comportamente, dar știți cum este... cei care încalcă regulile sunt mereu vocali față de pasagerii care respectă regulile”, a spus pilotul Cezar Osiceanu.
Despre alegerea destinației
„Fie că scopul deplasării este sejurul turistic sau o călătorie de afaceri, trebuie să căutam modul ideal pentru noi de ajungere la destinație deoarece, în majoritatea cazurilor, aeroporturile sunt doar punctele de legătură spre destinația finală. De multe ori există cel puțin două aeroporturi în zona de unde dorim să ajungem la destinația finală și, de aceea, trebuie cunoscute toate opțiunile. Pentru aceasta, Internetul este sursa perfectă la prima vedere, dar capcanele lui ne pot face să greșim de multe ori. Astfel, există multe site-uri care îți propun pentru destinația aleasă tot felul de soluții cu zbor direct, cu escală, cu companii de linie sau low cost etc. Trebuie însă să știm că aceste site-uri sunt plătite de către companiile aeriene pentru ca dumneavoastră să beneficiați în mod gratuit de informațiile respective. De aceea, uneori pot apărea rute mai lungi, sau cu escale, efectuate cu anumite companii care au plătit pentru câte un loc mai în față pe lista opțiunilor în condițiile în care există curse directe către destinația dorită. În final, tot opțiunea personală a pasagerului este cea care contează și în funcție de ea, acesta își va alege destinația”, a mai zis pilotul Cezar Osiceanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News