Data publicării:

Cele mai frecvente scuze folosite de şoferii prinşi că încalcă regulile pe şosea. Cms. Şef Bogdan Oproiu: Atunci chiar nu mai au nimic de spus în apărarea lor, nu pot explica

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Facebook Politia Romana
Facebook Politia Romana

Comisarul şef Bogdan Oproiu, de la Direcţia Rutieră din cadrul IGPR, a spus, la DC Conducem, care sunt cele mai frecvente scuze folosite de şoferii prinşi că încalcă regulile rutiere. 

"Cea mai populară abatere este nerespectarea regimului legal de viteză, aşa că cei mai mulţi spun că nu şi-au dat seama de viteza cu care circulau în acel moment. Asta deşi nu le apasă nimeni piciorul pe acceleraţie, şi ei sunt direct responsabili de viteza cu care circulă. 

Pentru situaţiile când nu au centura de siguranţă pusă, spun cei mai mulţi că abia s-au urcat la volan şi că merg cel mult câteva zeci de metri până la magazin, lucruri de genul acesta. 

Sunt scuze pe care ei încearcă să ni le prezinte, dar nu au efect asupra măsurii, pentru că suntem cu toţii responsabili şi trebuie să respectăm regulile mereu, nu doar atunci când întâlnim poliţistul rutier", a declarat Bogdan Oproiu la DC Conducem 

Situaţia în care şoferii nu mai au nicio scuză 

Întrebat ce scuză folosesc cei care sunt prinşi că au cuplată centura de siguranţă prin spate, doar pentru a evita ţiuitul scos de maşină, cms. şef Oproiu spune că "rămân fără scuză în acel moment. Nu poţi să motivezi cum ţi-ai prins centura prin spatele scaunului". 

Titi Aur a intervenit şi a spus că, decât aşa, mai bine nu mai deloc centura. 

"Marea problemă cu centura pusă prin spate este că nu se învață asta de la școala de șoferi. Centura are un cartuș pirotehnic. În momentul în care ai un impact cartușul pirotehnic, adică ai un senzor inerțial care îi spune sistemului vezi că mașina s-a oprit mai repede decât orice frânare, ceea ce înseamnă că s-a lovit în ceva, atunci se declanșează airbag-ul sau airbag-urile și se declanșează și cartușul pirotehnic de la centură. Ce face cartușul pirotehnic? Ăla explodează și de strânge în scaun, te ține strâns în scaun.

Dacă tu ai centura prinsă prin spate, centura este practic încovoiată, este ca o praștie, ca o catapultă. Practic tu stai pe centură și în cazul unui impact, pe lângă faptul că pleci tu în față din inerție și dai cu pieptul în volan sau te aruncă prin geam, se mai întinde și acea centură când explodează și te aruncă. La 20-30 de kilometri pe oră dacă te oprești brusc te poate omorî, te dă cu pieptul în volan pentru că te împinge, adică cel care face asta nu știe că punând centura prin spate nu doar că nu te va proteja, îl va împinge foarte tare în cazul unui impact, adică pericolul este mult-mult mai mare, mai bine nu o pui deloc", a replicat Titi Aur. 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel