Cele mai căutate mărci de mașini în România. Înmatriculările au scăzut cu peste 40%
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
Cele mai căutate mărci de mașini în România. Înmatriculările au scăzut cu peste 40%  /  Sursă foto: Pexels
Cele mai căutate mărci de mașini în România. Înmatriculările au scăzut cu peste 40% / Sursă foto: Pexels
În primele luni ale anului 2021, numărul autovehiculelor înmatriculate a scăzut cu peste 40%. De asemenea, mașinile 4X4 nu mai sunt căutate de români.

După ce, în ultimele 4 luni ale anului 2020, s-au consemnat creşteri ale înmatriculărilor de autovehicule, anul 2021 a debutat cu o scădere semnificativă în luna ianuarie (-46,6%), urmată de una mai puţin importantă (-18,8%), în luna februarie, conform Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.

Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) după două luni din acest an este condus de către Dacia (2.443 unităţi), urmată de Ford (1.832 unităţi), Toyota (1.418 unităţi), Hyundai (1.298 unităţi), Volkswagen (1.110 unităţi), Skoda (1.102 unităţi), Mercedes Benz (938 unităţi), Renault (921 unităţi), BMW (629 unităţi) şi Suzuki (552 unităţi).

A crescut numărul de autovehicule electrice, însă și diesel-ul se caută încă destul de mult

Autoturismele (care reprezintă cca. 78% din total) au înregistrat, în luna februarie 2021, un volum de 6.815 unităţi, cu 21,6% mai mic decât în luna similară din 2020. Pe ansamblul primelor două luni din 2021, se înregistrează a scădere generală de 39,6% comparativ cu perioada similară a anului anterior. În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, după două luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere importantă (-5,5 punct procentuale) faţă de perioada similară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 60,8%. În ceea ce priveşte autoturismele cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de doar 1,9pp faţă de primele 2 luni din 2020, deţinând, însă, o cotă de doar 26,1% din total.

Autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină după primele 2 luni din 2021, o cotă de piaţă de 13,1%, care este de 2,3 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut (5,7%).

Nu se mai caută 4×4

Ca şi în lunile anterioare, în care s-a constatat o contracţie importantă a achiziţiilor de autoturisme, cele “verzi” performează şi rămân în teritoriul pozitiv, crescând cu 39,7% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Si mai important este faptul că ele deţin, în luna februarie, o cotă de piaţă de 12,1%, iar după după 2 luni din 2021, 13,1% faţă de doar 5,7%, cât s-a înregistrat în perioada similară din 2020.

În ce priveşte autoturismele cu tracţiune integrală (4×4), acestea au, după două luni din acest an, o cotă de piaţă de 23,6%, pe un volum total de 3.007 unităţi, inferior cu 37,4% celui consemnat în perioada similară din 2020, precizează BizBrașov.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel