Cele 10 întrebări pe care să le pui când cumperi o maşină la mâna a doua
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay
Preţul mic este principalul atu al maşinilor la mâna a doua. Şi, pentru că acestea excelează şi la capitolul estetic înainte de vânzare, sunt preferatele românilor de ani buni încoace. Dar sunt câteva întrebări pe care fiecare cumpărător trebuie să le pună înainte de a semna actele şi a da banii pe o astfel de maşină. 

Cele 10 întrebări extrem de importante

Conform promotor.ro, acestea sunt cele mai importante întrebări pe care le poţi pune înainte de a cumpăra o maşină. 

1. Ce rulaj arată kilometrajul?

2. De ce vinde mașina?

3. În ce stare se află interiorul și exteriorul mașinii?

4. Se poate testa mașina?

5. Câți proprietari a avut mașina?

6. A fost vreodată mașina implicată într-un accident?

7. Care este istoricul de service al mașinii?

8. Mai are mașina garanție de producător?

9. Se poate verifica mașina la un service independent?

10. Actul de proprietate a mașinii este în regulă?

Chiar dacă pare banale, mulţi uită să le pună şi astfel chiar şi cei mai experimentaţi şoferi pot fi înşelaţi. A păţit-o chiar şi Titi Aur, fost pilot de raliuri.

"Acum foarte mulți ani când îmi cumpăram o mașină de curse din Germania, mi-am cam luat țeapă. Adică m-a păcălit acel cineva de la care am luat-o. Un neamț mi-a spus atunci așa: vezi că în Germania nu îți fură nimeni cinci mărci din mână, nu te păcălește nimeni la colțul străzii, nu te înșeală nimeni când cumperi ceva din magazin, dar când e vorba de zeci sau de sute de mii de mărci, ai grijă că îți iei o țeapă mai mare decât te așteptai. Asta mi-a spus atunci, după ce eu eram deja nemulțumit de mașina pe care am cumpărat-o. Mai mult, Germania de astăzi nu mai e Germania de acum niște zeci de ani când emigranții se ocupau de diferite munci și nemții făceau afaceri. Acum sunt foarte multe nații care fac afaceri, și turci și români și polonezi și tot felul. Adică acum când cumperi o mașină din Germania nu mai e atât de sigur că o cumperi de la un neamț sau dintr-o filieră nemțească și s-ar putea să treacă și prin mâini mai necurate”, a declarat Titi Aur pentru DC NEWS în februarie 2019. 

VEZI Mașini SH din Germania, păcăleală. Titi Aur: Și eu mi-am luat țeapă

Verificarea maşinii la service, cea mai importantă 

Tot Titi Aur a explicat acum ceva timp cât de importantă este verificarea maşinii la un service, pentru a vedea dacă aceasta are defecţiuni care pot reprezenta un pericol. 

"Dacă o mașină a fost lovită în partea de caroserie și a fost corect reparată, nu contează că a fost lovită. Problema este atunci când mașina a suferit traume, dar nu la caroserie, ci când a fost lovită în roți și sunt pivoți, brațe, bielete tensionate, chiar fisurate, dar nu sunt atât de uzate încât să nu mai poată fi utilizate. Dacă un braț este puțin întins, sau o bieletă, și ele sunt reglate pentru ca roțile să stea drepte, dar au apărut acele tensiuni în acele piese, sunt probleme mai grave decât ce se întmplă la accidente în care sunt avarii la caroserie" a declarat Titi Aur.

VEZi Titi Aur- mașini second hand: Risc uriaș! Probleme ascunse grave

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel