Situația este de-a dreptul tragică în comparație cu țările civilizate din Vest la care ne raportăm. Important este acum să identificăm cauzele care ne-au adus până aici și să încercăm să le remediem cât mai rapid și cât mai eficient. Dumneavoastră care credeți că este principala problemă în acest caz?
Citește și: Raport CE: România, pe locul doi în topul morților pe șosele
Iată editorialul scris de Val Vâlcu pentru DCNews:
Cei mai mari criminali ai României, de neoprit
La o zi după bilanțul Internelor, care constată cea mai mare scădere a criminalității, față de anul precedent, vine un duș rece de la Bruxelles. România se află pe locul doi în topul european al deceselor prin accidente rutiere, raportat la numărul locuitorilor. Rata deceselor s-a redus cel mai puțin, în 2014, față de anul precedent, în ultimul deceniu.
Cine este de vină pentru carnagiu?
Numărul morților a crescut odată cu numărul de autovehicule. Revirimentul economiei, început în 2000, și ridicarea vizelor, au făcut ca din 2004 numărul mașinilor aflate în circulație să explodeze. S-a modernizat parcul auto, au intrat în țară automobile mai puternice, dar și mai sigure pentru șofer și pasageri. Reducerea ponderii pe care o au accidentele fatale poate fi explicată de programul Rabla, de testele NCAP, sau de acțiunile Poliției Rutiere.
Însă, aproape 40 la sută dintre victime sunt pietoni, față de o medie europeană de 22%. Trei sferturi dintre aceștia mor în orașe. Firesc, putem spune: în Europa, se circulă cu viteză pe autostradă, sau pe șoselele fără gropi. Când se ciocnesc mașinile, se lasă cu victime. În orașe, la ei nu gonește nimeni, cu disperarea din România, ca să prindă un loc mai în față la semafor. Poate nici pietonii nu se aruncă în fața mașinilor, amenzile pentru traversat aiurea fiind la fel de mari ca pentru șoferi.
De vină sunt drumurile proaste, susțin unii șoferi. De aia depășim viteza legală, unde putem: fiindcă se circulă prea încet, acolo unde sunt gropi, lucrări sau în sate. Criminalii sunt la cei care nu au reușit să construiască autostrăzi, în ultimii 25 de ani.
Când Poliția propune măsuri mai dure, publicul protestează. Șoferii vor amenzi pe care să și le permită, ca un fel de taxă de drum. Șmecherilor nu le pasă de amenzi. Dacă pierd carnetul, își angajează șofer.
Până la urmă, cine e de vină:
- lipsa civilizației rutiere?
- amenzile prea mici?
- drumurile proaste?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand
- SONDAJ de ultimă oră pentru Primăria Capitalei: Procentul celor 27% pe care-i vor și de care se tem, deopotrivă, candidații
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine