Cea mai rapidă maşină cu tracţiune faţă din anii '70, pe mâinile inspectorilor RAR: Puțini ați avut ocazia să stați atât de aproape de o astfel de capodoperă franțuzească
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Inspectorii Registrului Auto Român au avut pe mâini, în primele zile ale lui 2023, cea mai rapidă maşină cu tracţiune faţă din anii 1970. 

"Suntem siguri că puțini ați avut ocazia să stați atât de aproape de o astfel de capodoperă franțuzească, așa că vă povestim noi câte ceva.

Limuzina este un Citroen SM din 1971, cu un motor Maserati pe benzină de 2,7 L, V6 și 165 de CP care putea atinge și chiar depăși 220 km/h.

Dincolo de tentația de a sta să o privești minute în șir, mașina are și foarte multe dotări avangardiste, precum suspensiile hidropneumatice auto-ajustabile, proiectoarele adaptive care se mișcă în direcția în care este rotit volanul, servodirecție cu asistare, stergătoare care își reglează singure intensitatea dacă mecanismul detectează că este multă apă pe parbriz, aparatul de radio dispus între scaune (dar cu scrisul orientat vizibil pentru șofer), parbrizul fixat prin lipire, iar lista ar putea continua.

În 1970, SM-ul era cea mai rapidă mașină cu tracțiune față, iar în 1971 a câștigat Raliul Marocului. Cu toate acestea, succesul modelului nu s-a întins pe mulți ani, unul dintre motive fiind criza petrolului din 1973", transmit cei de la Registrul Auto Român.

Modelul SM din 1971 a fost a treia cea mai bună maşină din Europa în acel an. Maşina era una neobişnuită în Franţa, unde producţia de maşini de lux fusese restricţionată masiv din cauza taxelor pe caii putere instituite după Al Doilea Război Mondial. Nici originea numelui SM nu este complet clară. S ar putea fi o derivare din numele Proiectului S al celor de la Citroen, început încă din anii 1960, iar M ar putea fi o referinţă la Maserati, astfel că SM ar putea însemna fie "Systeme Maserati", fie "Sports Maserati". O altă alternativă ar fi Serie Maserati. Există, însă, specialişti care au sugerat că numele ar putea fi de fapt o prescurtare de la "Sa Majeste" (Majestatea Sa), având în vedere că Citroen DS este o prescurtare de la "La Deesse" (zeiţa), scrie Wikipedia

Doar 12.920 de astfel de maşini au fost produse de Citroen, asta pentru că vânzările au scăzut dramatic în fiecare după producţia iniţială. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel