Ce se întâmplă dacă ușa avionului este deschisă, accidental, în zbor? Cazul pasagerului care a confundat ieșirea din aeronavă cu baia și a rotit mânerul până la jumătate
Data publicării:
Autor: Liana Ganea
WhatsApp
foto: Freepik
foto: Freepik
Într-adevăr, nimeni n-ar avea de ce să deschidă ușa unui avion în zbor decât dacă suferă de vreo afecțiune psihică sau o confundă cu altă încăpere, cum ar fi baia. Și totuși, ipotetic, iată ce se poate întâmpla dacă cineva ar roti mânerul până la capăt.

Sigur ați auzit de cazuri când un pasager a încercat să deschidă ușa avionului în timp ce acesta era în aer. Au fost numeroase cazuri la știri și în documentare când anumite persoane, aflați în stare de ebrietate sau într-un moment de neatenție, au mers până-ntr-acolo încât au reușit să rotească mânerul.

În imaginația influențată de filmele de la Hollywood, acest gest ar putea avea consecințe dramatice, cu pasageri expulzați violent afară din cabină din cauza diferenței de presiune (decompresie) și scaune care ajung prin aer - un tablou de neimaginat! Dar ce s-ar întâmpla cu adevărat dacă cineva ar reuși să deschidă ușa unui avion în zbor? 

De ce nu ar fi posibil

În primul rând, este important să subliniem că șansele ca un astfel de eveniment să aibă loc sunt extrem de mici. Deși se întâmplă câte un incident din acest gen o dată la câțiva ani, nu s-a consemnat niciodată un caz în care cineva să fi deschis efectiv ușa unui avion, nici măcar din greșeală. Un raport BBC din 2017 a evidențiat acest aspect, prezentând exemplul unui zbor Delta Air Lines de la Seattle la Beijing, unde un pasager a încercat să deschidă ușa și a reușit doar să rotească mânerul pe jumătate înainte de a fi oprit cu o sticlă de vin, scrie AFAR Media.

Ușile avioanelor sunt concepute să nu se poată deschide în timpul zborului la altitudinea de croazieră. Diferența de presiune face ca ușa să fie etanșată ca un dop pe lateralul avionului, ceea ce împiedică orice mișcare a acesteia. Ar fi necesară o forță de aproximativ trei tone pentru a o deschide, astfel că dacă nu ai putea împinge un microbuz (nu înainte sau înapoi, ci lateral), n-ai avea nicio șansă cu ușa avionului!

Ce s-a întâmplat în timpul zborului Delta

În cazul zborului Delta menționat, aflat la aproximativ 10.000 de metri altitudine în momentul incidentului, ușa nu s-ar fi putut deschide oricum, chiar dacă pasagerul ar fi reușit să rotească încuietoarea. Totuși, la altitudini mai joase, există posibilitatea ca cineva să poată deschide ușa. Cu toate acestea, consecințele nu ar fi catastrofale. Un expert a explicat pentru National Geographic că presiunea din cabină ar scădea ușor, iar trapele de evacuare s-ar deschide, dar avionul ar putea continua să zboare și să aterizeze în siguranță, deoarece este proiectat să facă față unei astfel de situații. Mai mult, piloții ar observa imediat modificările și ar putea acționa în consecință, coborând la o altitudine mai mică.

Totuși, acest lucru nu înseamnă că este acceptabil să încerci să deschizi ușa avionului în timpul zborului. Companiile aeriene tratează cu maximă seriozitate astfel de comportamente și pot lua măsuri drastice împotriva celor implicați. Un exemplu în acest sens este cel al unui pasager de la KLM, care a fost arestat după ce a confundat ușa avionului cu cea a toaletei și a încercat să o deschidă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel