Data publicării:

Ce se întâmplă cu facturile. Românii care vor plăti mai mult. Paradox: cine va primi facturi mai mici

Autor: Irina Constantin | Categorie: Economie
WhatsApp
Foto: Freepik
Foto: Freepik

Situație ciudată cu facturile la energie. 

Schimbarea încadrării prețurilor la energie, după liberalizare ar urma să vină cu un paradox: cei mai săraci vor plăti mai mult, în timp ce cei din marile orașe vor plăti mai puțin. Asta în condițiile în care, în România, spune analistul economic Adrian Negrescu, prețurile la energie sunt oricum cele mai mari din Europa. Sau printre cele mai mari. 

”E un calcul simplu” spune Adrian Negrescu pentru DCNewsTV. 

”Dacă ai «tupeu» să aprinzi un radiator la iarnă, să încălzești apa la boiler sau să dai drumul la aer condiționat pe cald, vei sări cu siguranță de 300 de kW” afirmă el, vorbind despre cei care vor primi facturi cu până la 40% mai mari din primăvară. 

Vezi mai mult pe DCNewsTV

Citește și: 

Facturi uriașe la energie. Estimarea care te poate „arde“ la buzunar

Un cititor DC News s-a aflat într-o astfel de situație, apelând la aplicația furnizorului unde a sesizat faptul că deși transmitea lunar, în intervalul indicat pe aplicație, un consum cu care se încadra în prețul de 0,80 de lei/ kWh, furnizorul i-a pus o estimare care depășea cu mult consumul lunar, fapt pentru care prețul final se apropia de prețul maximal plafonat.

În speranța unui răspuns care să facă lumină în acest caz, clientul a rămas mirat de modul în care comunică furnizorul, dar și de lipsa de logică a acestuia. Concret, furnizorul insista asupra transmiterii ”indexului autocitit”, ”pentru a evita facturarea unui consum estimat care nu este în concordanță cu consumul real”, și oferă și variantele prin care să se facă transmiterea.

Pentru că cititorul știe care îi sunt drepturile, a continuat comunicarea cu furnizorul, sperând totuși că se va găsi o soluție în acest sens, mai ales că potrivit Ordonanței de Urgență nr. 143/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr 123/2012, conform art. 45, alin (10), ”în cazul clientului final casnic, în vederea emiterii facturii de regularizare, operatorul de distribuție are obligația de a asigura citirea indexului grupului de măsurare al clientului la un interval de timp de maximum 3 luni”, lucru care în situația aflată în discuție ar fi însemnat o regularizare, furnizorul pare că ar fi uitat unde este adresa, căci de un an nu a mai fost niciun lucrător al companiei care să citească contorii.

La insistența clientului cu privire la faptul că transmite indexul în termen, răspunsul primit din partea operatorului este unul halucinant Vezi aici 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel