Data publicării:

Ce pățeai în comunism dacă intrai cu bicicleta în locurile interzise. Vâlcu: Te întorceai câțiva kilometri cu bicicleta de ghidon

Autor: Sonia Baciu | Categorie: Stiri
WhatsApp
FOTO: Freepik @teksomolika
FOTO: Freepik @teksomolika

Val Vâlcu și Alfred Bulai au vorbit la ”Nod în papură”  despre modul în care se reglementa accesul cu bicicleta în parcuri. 

Jurnalistul Val Vâlcu și sociologul Alfred Bulai au depănat amintiri din copilărie, în vremurile când erau doar câteva tipuri de biciclete, dar și cum erau mustrați dacă intrau într-o zonă ăn care accesul bicicletelor nu era permis.

”Era accesul interzis cu biciclete, într-un parc, prin centru, în copilărie, în ideea că oamenii vin în parc să se plimbe și trece unul cu bicicleta vâjâind pe lângă ei. Nu s-au gândit să amenajeze piste de biciclete sau așa ceva, pur și simplu au interzis accesul în parc.

Ce îți făcea Miliția dacă te prindea cu bicicleta pe acolo? Noi, copii, o mai luam pe scurtătură. Îți dezumfla cauciucurile. Și te întorceai câțiva kilometri cu bicicleta de ghidon, de trebuia să te duci la vulcanizare, era câte o vulcanizare pe cartier”, a povestit jurnalistul Val Vâlcu din aventurile copilăriei.

Semicursiere, scumpe și nereglate

”Sunt totuși două categorii. Există bicicletele relativ modeste, ca și Pegasul, care nu era de viteză. Facem diferența între astea pentru copii, în general, și care nu au viteză, nu se întâmplă mari probleme, și o semicursieră, unde poți să ai viteză, iar astăzi sunt mult mai fiabile, au alte componente.

Din punctul acesta de vedere, trebuie să lași copiii cu biciclete, nu văd ca unul ca noi să meargă cu semicursieră”, a subliniat sociologul Alfred Bulai. 

Cât privește bicicletele semicursieră, Val Vâlcu a afirmat că ”erau scumpe, și le dădea, atât putea industria socialistă, nu erau reglate. Trebuia să te duci la un atelier unde un meșterică bibilea dințișorii aceia. (...) Aveam un prieten, fizician, și asculta, în timp ce mergeam, cum țăcăne dinții ca să mi-o regleze”, a mai spus jurnalistul.

Citește și: Top 3 cauze ale accidentelor rutiere. Alfred Bulai: Toți sunt participanți la trafic și trebuie să răspundă pentru încălcări

Mai multe în video:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel