Ce înseamnă să avem maşina pregătită de iarnă. Titi Aur, sfaturi cruciale: Gheața neagră, cel mai periculos lucru care se poate întâmpla
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay
Titi Aur, fost pilot de raliuri şi expert în conducere defensivă, a explicat în exclusivitate pentru DC NEWS ce înseamnă, de fapt, să ai maşina pregătită pentru iarnă. 

”Utilajele de deszăpezire au intrat în acțiune în acestă dimineață în zonele înalte din județului Harghita pe DN12A (zona Frumoasa - Lunca de Sus), DN12C (zona Lacul Roșu) și DN15 (zona Borsec). În acest moment acționăm cu 16 utilaje care au împrăștiat peste 24 de tone de materiale antiderapante în primele ore ale dimineții. Cu toate că stratul de zăpadă nu este consistent, îi avertizăm pe șoferi să circule cu prudență și să nu plece la drum dacă nu au mașinile pregătite pentru iarnă!”, susțin reprezentanții DRDP Brașov.

Acest lucru, aşa cum poate aţi bănuit, nu înseamnă doar că trebuie să aveţi cauciucuri de iarnă pe maşină, ci înseamnă că atunci când plecaţi la drum trebuie să aveţi mai multe lucruri în autoturism. 

"În afară de cauciucurile de iarnă, care sunt principalul element, pregătirea maşinii înseamnă mai multe. În primul rând, maşina trebuie să fie de fiecare dată când plecăm la drum pe timp de iarnă foarte bine curăţată. Geamurile, oglinzile, stopurile, farurile, tot. În al doilea rând, trebuie să avem ceva mai mult combustibil în rezervor decât de obicei, pentru că există riscul să rămânem blocaţi pe undeva şi trebuie să ne încălzim în maşină. Apoi, să avem în maşină câteva lucruri: o lopată, un sac de nisip pentru a putea ieşi dintr-un loc îngheţat, o rezervă de alimente, o sticlă cu apă, o pătură. Sunt câteva lucruri cu care ne putem ajuta. Bineînţeles, să avem şi haine groase la noi, pentru că pot apărea situaţii neprevăzute. 

Nu în ultimul, un lucru pe care nu îl ştie lumea este că trebuie să avem filtrul de particule, cel de la climă şi aer condiţionat, foarte bine curăţat, nou. Unii spun că dacă vine iarna nu mai e nevoie de el, pentru că nu este polen. Ba contează, pentru că altfel nu avem o dezaburire bună. Un filtru necurăţat duce la dezaburirea incorectă a maşinii. 

Lichidul de parbriz trebuie să fie musai de iarnă, nu de vară, pentru că acesta nu doar că nu îngheaţă, ci curăţă mult mai bine parbrizul. Şi vorbim aici mai ales de perioada în care plouă, dar temperatura e în jur de 0 grade şi se face o peliculă semiîngheţată pe parbriz. E la fel şi când nu plouă, dar ni se aruncă pe parbriz acea mâzgă de pe şosea care îngheaţă. 

"Cel mai periculos lucru care se poate întâmpla"

Şi să fim atenţi la cum conducem şi mai ales la gheaţa neagră, adică la polei. Gheaţa, zăpada albă, le vezi, ştii că s-ar putea să aluneci. Gheaţa neagră a cel mai periculos lucru care se poate întâmpla. Trebuie testată aderenţa din când în când. Când nu avem pe nimeni în jur pe şosea, apăsăm mai tare pe frână. Dacă tremură pedala de frână, înseamnă că a intrat ABS-ul, deci avem aderenţă mică", a explicat Titi Aur pentru DC NEWS. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel