”Prin regulamentul ”Euro 7” ne vom asigura că mașinile cu motor cu combustie introduse pe piața noastră până în 2035, precum și vehiculele comerciale grele și vehiculele electrice, sunt cât mai curate posibil, cât mai mult timp posibil, oriunde sunt utilizate”, a declarat comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, prezentând propunerea care vizează în principal reducerea emisiilor de oxizi de azot (NOx) și particule (Pm2,5).
”Considerăm că propunerea este echilibrată” și necesară ”pentru a ne proteja climatul”. Așadar, ”pe lângă monitorizarea și sprijinirea electrificării flotei auto, acum abordăm emisiile care agravează poluarea aerului și ne afectează sănătatea”, a adăugat comisarul francez, potrivit Europa Today.
Transportul rutier este principala sursă de poluare a aerului în orașe
În 2018, peste 39% din emisiile de NOx și 10% din emisiile primare de PM2,5 și PM10 din UE au provenit din transportul rutier. Aceste procente sunt mult mai mari în orașe, unde transportul este în mod regulat principala cauză a poluării aerului și se estimează că a provocat aproximativ 70.000 de decese premature în Europa doar în 2018.
Conform previziunilor executivului UE în 2035, Euro 7 va reducerea emisiilor totale de NOx ale autoturismelor și camionetelor cu 35% față de Euro 6 și cu 56% la autobuze și camioane. În același timp, particulele de eșapament vor fi reduse cu 13% pentru mașini și camionete și cu 39% pentru autobuze și camioane, în timp ce particulele de la frânele mașinii vor fi reduse cu 27%. Data de începere a noului regulament este 1 iulie 2025 pentru vehiculele ușoare și 1 iulie 2027 pentru vehiculele grele.
În practică, propunerea, care va trebui acum să treacă sub controlul Consiliului și al Parlamentului, înlocuiește și simplifică standardele de emisii separate anterior pentru mașini și furgonete (Euro 6) și pentru camioane și autobuze (Euro VI) și unifică limitele de emisie pentru toate autovehiculele într-un singur set de reguli.
Conformitatea pentru mașini și autoutilitare va fi verificată până când acestea ating 200.000 de kilometri și vârsta de 10 ani. Acest lucru dublează cerințele de durată stabilite de standardele Euro 6/VI (100 de mii de kilometri și vârsta de 5 ani). O creștere similară va avea loc și pentru autobuze și camioane.
Costuri mai ridicate pentru industrie
Pentru industrie, îndeplinirea acestor noi standarde în producția de vehicule va avea un cost, chiar dacă Bruxelles susține că ”aceste reduceri de emisii ar trebui realizate cu tehnologiile existente”. Dar creșterea preconizată a prețului mașinilor reprezintă ”doar o mică parte din costul total de achiziție a vehiculelor, sau între 90 și 150 de euro pentru mașini și autoutilitare și aproximativ 2.700 pentru camioane și autobuze”, se arată în propunerea Comisiei.
”Din păcate, beneficiile pentru mediu ale propunerii Comisiei sunt foarte limitate, în timp ce costul vehiculelor crește considerabil”, s-a plâns Oliver Zipse, CEO al BMW și președinte al ACEA, Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, care a declarat că au ”îngrijorări serioase cu privire la propunere". ”Pentru a se conforma Euro 7, producătorii de camioane vor trebui să transfere resurse inginerești și financiare semnificative de la vehiculele electrice cu baterii și celule de combustibil la motorul cu ardere internă. Acest lucru va avea un impact major asupra tranziției noastre către vehicule cu emisii zero. Nu este bine pentru climă, nu este bun pentru sănătatea oamenilor și nu este bun pentru industrie”, a adăugat Martin Lundstedt, CEO Volvo.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SUA și Coreea de Sud blochează transporturile de petrol din Coreea de Nord. Cooperare ilegală cu Rusia, suspectată
- Ruptura dintre Harry și William, tot mai adâncă. Condiția Ducelui de Sussex pentru a veni de Paște în Marea Britanie
- Musaca de post, rețeta simplă. Cine a zis că fără carne n-are gust?
- Modificare majoră în Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu (AFM): Am învățat de anul trecut / video
- Horoscop 27 martie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care trebuie să facă schimbări la serviciu. Șefii te vor privi cu alți ochi
- Șoferii, constrânși fizic să reducă viteza. Titi Aur, despre măsura care îi deranjează pe teribiliști: Forțată, dar necesară! / video
- Cele mai vândute telefoane din lume. Samsung nu este nici măcar în top 10
- Mircea Coșea analizează ”războiul șefilor de la guvern cu șefii BNR”: Trebuie să ne speriem!
- Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu, AFM: Buget record! Actele necesare
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Ce face America pentru noi? Adrian Zuckerman: Nimic. Dacă România vrea să aibă de-a face cu rușii, nu se uită
- Ai încredere în parapetul de pe marginea drumului? Expert auto: Pe lumea asta nu există bun și ieftin
- Poți să faci bani din gunoi cu bani de la stat. Condițiile în care poți lua de la 2 mil. lei în sus