Ce defecțiune gravă avea avionul TAROM în care se afla Mircea Geoană - surse DC News
Cursa TAROM ROT374 care opera pe ruta Bruxelles - Otopeni, pe 4 aprilie, a întrerupt decolarea din cauza unor defecțiuni tehnice. Printre cei 93 de pasageri aflați la bord se afla și Mircea Geoană.
Conform unor surse DC News, cursa RO 374 Bruxelles Otopeni operata cu un avion Boeing 737-800 înmatriculat YR-BGL a trebuit să întrerupă decolarea până în viteza de luare a deciziei denumită V1, ca urmare a unui zgomot puternic auzit de către piloți în cabină, zgomot urmat de aprinderea unor semnalizari de avarie pe circuitele electrice și de un puternic miros de ebonită arsă.
La manșele avionului se aflau doi piloți comandanți cu mare experiență de zbor și pe tipul de avion care au acționat conform procedurilor obligatorii în astfel de cazuri. Decizia de întrerupere a decolării a fost luată în timp util și a fost urmată de cea de revenire la poziția de parcare
După inspecția tehnică obligatorie aeronava nu a mai putut continua zborul și pasagerii au fost rerutați sau cazați la hotel. În cursul acestei zile o echipa tehnică se va deplasa la fața locului în vederea efectuării reparației. Se estimează ca avionul va decola înapoi către Otopeni în jurul orelor 16.00
Din păcate, situația tehnică a avioanelor de la Tarom este din ce în ce mai critică deoarece în ultimele 2 săptămâni de zile 4 din cele 6 avioane ATR 72 au fost oprite de la zbor din motive tehnice, 3 din cele 4 avioane Airbus 318 sunt oprite la sol de peste doi ani de zile, un Boeing 737-700 YR-BGG este oprit la sol de peste 4 luni de zile.
Ieri, controlul SAFA de siguranță a zborului efectuat la Paris a semnalat 3 probleme tehnice la avionul Boeing 737-700 YR-BGF căruia i s-a stricat și motorul de condiționare la sol cu aceeași ocazie. Problemele tehnice nejustificate teoretic sunt completate de migrația în masă a personalului tehnic cu înaltă calificare către companii din străinătate.
Tehnicii români de sol autorizati sunt ofertați de exemplu de către KLM cu un câștig de 63 euro pe oră în timp ce la Tarom el câștigă în jurul a 7-8 mii Ron pe lună.
Decizia de scoatere din componența Tarom a Direcției Tehnice și introducerea ei într-o altă companie cu acționariat necunoscut și tristele experiențe din trecutul apropiat cu acest gen de măsuri conduc la ideea unei falimentări intenționate a companiei care se zbate pentru supraviețuire.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News