"Este un amalgam de neputinţe, de incompetenţe, de reacţii profund dispreţuitoare ale unor angajaţi ale instituţiilor statului, chiar în timpul unui efort de a o salva. Unii şi-au făcut datoria, alţii şi-au bătut pur şi simplu joc de ideea de angajat al unei instituţii speciale, indiferent cum se numeşte ea. Această poveste extrem de tristă s-ar putea repeta, dacă astăzi şi în zilele următoare nu vom pune piciorul în prag. Trebuie să transmitem ferm angajaţilor instituţiilor statului că trebuie să răspundă cu promptitudine şi profesionalism oricărei cereri din partea unui cetăţean. Toate trebuie tratate cu seriozitate. Nu cu băşcălie, nu cu miştouri, nu cu apropouri vulgare.
Nu pentru asta există angajaţi ai statului român. Ei sunt puşi acolo să rezolve problemele cetăţenilor şi să verifice dacă o plângere sau o cerere conţine elemente reale şi mai departe să declanşeze o anchetă, un efort, pentru a rezolva cazul respectiv. Se întâmplă în multe instituţii ale statului român ca acest spirit de indolenţă şi indiferenţă şi chiar de ironie extrem de ieftină să vină ca o replică atunci când cineva vine cu o cerere de orice natură. Este cu atât mai grav acest caz cu cât o tânără a sunat la un serviciu pus la dispoziţie de statul român pentru a suna când eşti la ananghie. Alexandra a trăit cele mai cumplite momente până a murit aşteptând ca telefoanele pe care le-a dat să producă un efect. Cred că de astăzi orice angajat al unei instituţii a statului care nu răspunde aşa cum trebuie, cu profesionalism, cu decenţă şi promptitudine unei cereri din partea cetăţenilor plătitori de taxe trebuie să răspundă direct sau să plece din instituţie. Am fost prea toleranţi 30 de ani. Nu vă convine, mergeţi la privat, mergeţi şi munciţi în agricultură. Dacă nu vă convine serviciul, dacă vă plângeţi de lipsuri, plecaţi! Sunt alţii care vor să vină, poate mai tineri, mai dedicaţi, mai profesionişti. Sunt şi alţii cu probleme, cu salarii mici", a spus Radu Tudor.
Cui îi aparţine vina
"Totuşi, responsabilitatea este a statului. Din păcate, s-a împământenit în România un obicei în care angajaţi ai instituţiilor statului pur şi simplu tratează în batjocură semnalele din partea cetăţenilor. Unele pot fi reale, unele nu! Dar ei trebuie să facă diferenţa, să verifice, să dea un telefon, să mobilizeze colegii. Lipseşte acel minim entuziasm profesional care să dea speranţă românilor că mâine nu se va mai repeta acest lucru. Această delăsare şi această lipsă de umanitate a cuprins ca o boală în special instituţiile menite să asigure ordinea, liniştea, siguranţa, chiar şi pe cei care gestionează un serviciu de viaţă şi de moarte, cum este 112. Nu avem voie să ne jucăm cu astfel de idei şi de concepte!", a mai declarat Radu Tudor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Acest articol reprezintă o opinie.- Propunerea trimisă de sindicate la partide pentru modificarea Legii pensiilor. Lista principalelor schimbări solicitate
- Român stabilit în Anglia: "În Marea Britanie, copiii plătesc părinților chirie. Noi, românii, avem simțul familiei" - VIDEO
- Gem de struguri. Cea mai bună rețetă de sezon
- Adrian Negrescu, previziuni sumbre pentru 2025: Vom pierde câteva sute de mii de locuri de muncă
- BANCUL ZILEI: Naufragiatul...
- BANCUL ZILEI: Lecția de Limba Româna
- PSD spune că a găsit originalul cărții lui Ciucă - „În slujba țării”. E scrisă de doi generali / foto
- Venus în Scorpion până pe 17 octombrie. Iată beneficiile pentru fiecare zodie!
- Secretara-şefă a UMF "Carol Davila", găsită moartă de polițiști
- Exploziile pagerelor din Liban provoacă panică. Experții dezvăluie dacă telefoanele mobile pot fi și ele o țintă. Cum verifici dacă smartphone-ul tău e sigur