Data publicării:
Cazul Caracal. Specialist în comunicare: Cel mai rău e când persoana care cere ajutor se simte abandonată
Prof. univ. dr. Marian Popescu a făcut un comentariu vizavi de cazul Caracal.
”Poate generalizez nepermis, dar... Cazul Caracal, precum și alte câteva situații (apel la 112), dincolo de reflexe întârziate sau inexistente ale celor în drept să intervină, dincolo de nivelul profesionalismului lor (nu pot eu aprecia asta), îmi arată, mai ales în ce privește interfața umană a 112, adică persoanele care răspund la apeluri, că:
- e preferată mai ales evitarea răspunderii
- lipsa de empatie
- lipsa unui antrenament în Psihologie, mai ales a victimei
- lipsa aproape totală a abilităților de Comunicare verbală în situația specială când nu vezi fața interlocutorului, ceea ce implică antrenament specific al ascultării și al logicii corelării întrebărilor clare, empatice dar scontând aflarea faptelor, cu răspunsurile primite
- aparenta lipsă a investițiilor în calificarea acestei categorii speciale/importante de personal din structurile de intervenție, asigurare a ordinii și de investigație, dincolo de eventuale stagii de perfecționare.
Cel mai rău e când persoana care cere ajutor (în situație reală) simte că este abandonată de instituția pe care a creditat-o cu încredere totală. Secundele, minutele-acelea în care victima simte că Răul există iar că Speranța nu mai există. "Lumea" care abandonează Victimele”, a scris Marian Popescu pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News