Data actualizării:
Data publicării:

Caz Caracal - Alexandra. Europarlamentarul Ciuhodaru: Asta e marea problemă!

Autor: Andrei Itu | Categorie: Stiri
WhatsApp
Alexandra
Alexandra

În contextul presupuselor crime de la Caracal și a modului cum s-a intervenit în cazul Alexandrei Măceșanu, europarlamentarul Tudor Ciuhodaru a punctat, pentru DC News, soluțiile care trebuie luate pentru eficientizarea serviciului de urgență 112.

'Avem o mare problemă. Ca medic de urgență îmi pun problema câte situații medicale au fost ignorate, temporizate și câte vieți s-au pierdut din cauza incompetenței și proastei organizări. Este o problemă de siguranță a fiecăruia dintre noi. Vedem că după tragedia de la Apuseni nu s-a întâmplat nimic cu privire la localizare. Nu este prima dată când oamenii s-au plâns că atunci când  au s-a sunat la 112 au fost pasați de la o instituție la alta, temporizați.

Avem două probleme. Prima este pe lanțul de urgență. Modelul american este eficient, te identifică imediat. Mai mult, operatorul stă cu tine pe telefon în momentul în care ai o problemă. Noi am creat tot felul de departamente de intervenție după tragedia din Apuseni, dar situația nu s-a schimbat, poate este și mai gravă. Suntem pe un teren minat. Sunt medic de urgență și mă gândesc care au fost timpii de răspuns într-o situație de urgență, de câte ori oamenii nu au  primit asistența de care aveau nevoie din cauza deficiențelor din acest moment. Trebuie clar rezolvată problema, problemă care ține de organizare și de personal. Trebuie reajustat acest serviciu în funcție de numărul de solicitări.' a spus Tudor Ciuhodaru.

Serviciul 112 nu este un call-center

'Am văzut că sunt și multe apeluri false la 112, dar asta nu înseamnă că nu îi asculți. Din punctul meu de vedere, cine sună la 112 are o problemă. Dacă până și problemele grave legate de viol sunt ignorate și pasate la rubrica diverse înseamnă că cineva trebuie să răspundă! Și operatorul de la 112 și cel care îl coordonează pentru că, precum știți, peștele de la cap se împute! Trebuie să interpelăm Comisia Europeană să vedem ce nu s-a făcut exact cu privire la aceste recomandări generale care sunt valabile pentru toată Uniunea Europeană pentru  că acesta a fost scopul numărului unic de urgență 112, deși sunt state membre, precum  Italia, care și-au păstrat numărul de urgență.' a spus Tudor Ciuhodaru.

'Oamenii trebuie să fie bine pregătiți în cadrul acestui serviciu pentru că nu vorbim despre un call-center. Trebuie antrenați să aibă o abordare psihologică. Suntem pe un teren minat. Măsurile trebuie să fie ferme începând cu recalibrarea activității, investiții și descurajate apelurile false. De asemenea, nu trebuie să fii ignorat și tratat la rubrica diverse. 112 este poarta spre viață a fiecăruia dintre noi. Cu privire la violență, violență în familie, viol, țineți minte că am depus un proiect de lege în Parlament de înăsprire a pedepselor pentru că noul Cod Penal se pare că e făcut să desconsidere aceste fapte abominabile.', a mai spus europarlamentarul PSD.

Alarmele false, aspru pedepsite

'Pe de altă parte, alarmele false ar trebui aspru pedepsite, dar până și inițiativele legislative cu privire la acest aspect au fost respinse având avizul chiar de la Departamentul Situații de Urgență. Punctez faptul că nu e treaba operatorului de la 112 să evalueze cât de gravă este situația sau nu, ci, să acționeze, iar cine dă alarme false să plătească drastic. Este precum în cazul profesiei mele. Prma dată eu trebuie să cred ceea ce spune pacientul meu până fac investigația medicală.  Îi cer public primului ministru să evalueze activitatea acestui serviciu de urgență de când a fost creeat, cine l-a coordonat, iar cei care trebuiau să atragă fonduri europene pentru implementarea eficientă a proiectului să răspundă.' a spus Tudor Ciuhodaru pentru DC News.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel