Câţi participanţi sunt la fenomenul de bullying? Persoana care este mai periculoasă pentru victimă decât agresorul. Flaviu Predescu: Cu cât sunt mai mulţi, cu atât e mai rău
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie de la Mikhail Nilov, Pexels
Fotografie de la Mikhail Nilov, Pexels
Flaviu George Predescu şi prof. univ. dr. Georgeta Pânişoară au discutat, în cadrul emisiunii "De Ce Citim", despre fenomenul de bullying din România. Iată, în rândurile de mai jos, câţi participanţi sunt la acest fenomen şi care dintre participanţi este, de fapt, mai periculos pentru victimă. 

"Din punctul de vedere al participanţilor la fenomenul de bullying, avem cinci tipuri. Agresorul este persoana care contribuie la fenomen şi pe care am descris-o din perspectiva multiplelor sale tipologii. Asistentul este persoana care îl însoţeşte pe agresor şi care, prin atitudinea sa, contribuie indirect la fenomenul de bullying, privind atât din perspectiva faptului că nu intervine în a-l opri pe agresor, cât şi prin faptul că simpla sa prezenţă poate încuraja comportamentul agresorului care devine mai curajos. 

Victima este reprezentată de persoana care este supusă uneia din formele de bullying şi asupra se exercită acţiune din partea agresorului. 

Apărătorul este persoana care sare în apărarea victimei. Ei sunt mai rari. Au un rol pozitiv, dar participă la fenomen. 

Şi spectatorul este persoana care asistă la fenomen, dar refuză să intervină, se teme sau are o atitudine indiferentă faţă de fenomen. Are o complicitate indirectă, prin faptul că nu se poziţionează împotriva acestuia. Din această perspectivă, se poate face o comparaţie cu sindromul Genovese, sau ceea ce cercetările au numit efectul de spectator. Prin faptul că, în cazul unei agresiuni, cu cât sunt mai mulţi martori, cu atât e mai rău pentru victimă, întrucât fiecare tinde să lase în responsabilitatea altuia o eventuală intervenţie", a precizat Flaviu Predescu în cadrul emisiunii De Ce Citim. 

"Din păcate, iată, nu se intervine atât de mult. Aici e şi un mecanism de apărare, că nu ştii ce vei păţi tu dacă intervii. Dar măcar am putea să îi învăţăm pe copii nu să intervină direct, ci să ceară ajutorul unui adult, al unui profesor, dacă vorbim de spaţiul şcolii. Sunt diriginţi, ştim unde e cancelaria, există profesori responsabili pe şcoală. Ar trebui să îi învăţăm să ceară ajutor unui adult. Dacă sunt pe stradă, să se adreseze unui poliţist sau unui adult care pare că poate să se ocupe de ordinea publică

Cum să-ți înveți copilul să sesizeze bullyingul. Georgeta Pânișoară, sfat pentru părinți

Prof. univ. dr. Georgeta Pânișoară, specialist în parenting, a vorbit în cadrul emisiunii De Ce Citim, despre un fenomen întâlnit în rândul tinerei generații: bullyingul.

În acest sens, a oferit și câteva sugestii pentru ca părinții să-și poată ajuta copiii să prevină acest fenomen. 

„Este necesar să-i învățăm și pe părinți să sesizeze care sunt aspectele importante, pentru că la rândul lor ei pot să-i învețe pe copii ca să sesizeze fenomenul de bullying. Până la urmă orice agresivitate trebuie sesizată, fie că-i bullying, fie că nu. Bullyingul are această caracteristică: este repetitiv. De multe ori nu ne dăm seama că suntem agresați. Suntem ținta unui abuz sau al unei intimidări”, a subliniat Georgeta Pânișoară. 

„Avem un fenomen neprovocat, victima nu provoacă pe agresor în cazul bullyingului. Acest lucru este important, să știe victima să nu se auto-învinovățească că a făcut ceva și de aceea este supus acelei agresivități. Agresorul oricum ar fi exercitat acea acțiune. Agresorul acționează intenționat și, foarte important, avem dezechilibrul de putere pentru că agresorul în bullying se știe mai puternic, se vede mai puternic, este mai puternic”, a detaliat specialistul în parenting. CITEŞTE AICI MAI MULTE

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel