Cât pierde economia Bulgariei, pe an, deoarece nu a fost primită în Schengen terestru
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Andrei Itu
WhatsApp
Foto: Pixabay
Foto: Pixabay
Economia Bulgariei are pierderi semnificative pentru că țara nu a fost primită și în spațiul Schengen terestru.

Astfel, peste 1 miliard de leva (aproximativ 500 de milioane de euro) pe an sunt pierderile pentru economia Bulgariei, transmite agenția Sega. Uniunea Transportatorilor Internaționali spune că pierderile survin din impozitele directe și indirecte neplătite, din cauza costurilor suplimentare, dar și a beneficiilor ratate ca urmare a cozilor uriașe care se află la punctele de frontieră intra-europene.

Uniunea Transportatorilor Internaționali a arătat un studiu cu privire la șederea camioanelor în cele trei puncte principale de frontieră, respectiv Podul Dunării 1 și 2 de lângă Ruse și de lângă Vidin, dar și la frontiera de la Kulata. În consecință, timpul de așteptare la punctele de frontieră este între două ore la Kulata – Promahon, până la două zile la Podul Dunării 2 de la Vidin. La Podul Dunării 1 de lângă Ruse transportatorii așteaptă, în medie, aproximativ zece ore.

Motivul pentru care pierderea anuală este de aproximativ 288,5 milioane de leva numai pe Podul Dunării 1 este întârzierea uriașă de la frontieră. La Podul Dunării 2, prin care trece principalul trafic de camioane din Bulgaria, beneficiile anuale ratate sune de aproape 400 de milioane de leva. Cozile uriașe de la punctele de trecere a frontierei, fără nicio condiție pentru o așteptare îndelungată, fac profesia de șofer neatractivă. Ca urmare, firmele din domeniu înregistrează pierderi, a mai spus sindicatul din sector.

Per total, sectorul transporturilor are costuri suplimentare de aproape 135 de milioane de euro pentru forța de muncă plătită de companii. Aceasta este doar pentru timpul de așteptare la frontierele interne ale Uniunii Europene. În general, beneficiile ratate pentru sector sunt aproximate la 530 de milioane de euro. Separat, din cauza veniturilor nerealizate, bugetul e privat de 106 milioane de euro TVA și 40 de milioane de euro impozit pe profit.

'Rezultatul cercetării actuale este foarte îngrijorător pentru întreaga economie europeană. Din păcate, factura va fi plătită de consumatorii bulgari, prin mărfuri mai scumpe în magazine comparativ cu cele din Europa de Vest', a zis Nikolai Rashkov de la Uniunea Transportatorilor Internaționali.

Acesta a adăugat că datele despre pierderile și avantajele irosite sunt și mai mari dacă se au în vedere și problemele de trecere de la punctele de frontieră din Oriahovo și Ilinden.

'Transportul mărfurilor bulgare mai bine de o săptămână prin Europa ne face să fim necompetitivi. Conturile arată că acum camioanele bulgare fac într-o oră 65 km cu un kilometraj mediu de 500 km într-o zi lucrătoare. În același timp, în Europa de Vest, kilometrajul concurenților noștri este de 750-800 de km pe zi', a spus Iordan Arabadjiev, director executiv al Uniunii Transportatorilor Internaționali.

Cel mai aglomerat punct vamal din Bulgaria, cel de la Kăpitan Andreevo, nu apare în studiu, deoarece este o frontieră externă pentru Uniunea Europeană, însă și acolo cozile de camioane sunt uriașe, iar așteptarea pentru a trece durează două-trei zile.

Insistăm ca pe locurile de eurodeputaţi în Parlamentul European (PE) să se trimită oameni pregătiți pe tema „Transport și Logistică'. Acesta este un sector strategic și interesele țării noastre trebuie protejate. Impunerea „granițelor invizibile” trebuie să înceteze', a zis Iordan Arabadjiev. Întreagul studiu va fi transmis miniștrilor Transporturilor, Finanțelor și Economiei, dar și tuturor reprezentanților Bulgariei în PE, conform Sega.bg

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel