Cât de rău e să ții mașina murdară. Titi Aur: Nu o să putem compara niciodată societatea din România cu cea din Anglia
Specialistul în conducere defensivă Titi Aur a vorbit despre educația românilor în ceea ce privește întreținerea automobilului.
Titi Aur, specialist în conducere defensivă și siguranță rutieră, a fost invitat la DC News, la emisiunea „De Ce Conducem“, unde a vorbit despre șoferii care își țin mașinile murdare și care nu se îngrijesc de buna funcționare a acestora.
„Un studiu realizat în Marea Britanie a concluzionat că o mașină curată consumă cu până la 10% mai puțin combustibil decât una murdară, pentru că aerodinamica se îmbunătățește, pentru că se reduce frecarea cu aerul cauzată de praf.“, a spus jurnalistul Florin Răvdan.
„Sunt tot felul de soluții, inclusiv pentru parbriz, ca să plece apa de pe el. O mașină, cu cât este mai lustruită și mai curată, cu atât are frecarea mai mică. Frecarea este un element care influențează consumul. Dacă este murdară, frecarea e mai mare.
A întreține mașina, înseamnă și latura estetică, dar înseamnă și că vopseaua va rezista mai mult, va fi mai lucioasă și mai frumoasă și vom consuma mai puțin. Pe cale de consecință, mașina va merge mai repede“, a spus Titi Aur.
„La noi în trafic am văzut mașini care nu numai că erau murdare, ci am văzut mașini ai căror șoferi nu știu cum vedeau prin parbriz. Am văzut o mașină de marfă la care ștergătoarele, deși mergeau, nu ștergeau nimic, iar geamul era plin de praf“, a spus Florin Rpvdan.
„Cultura automobilistică se reflectă în foarte multe lucruri. Începând de la accidente, de la ce fel de mașini își cumpără românii, de la cum se duc să învețe să conducă mașina, de la câte circuite se duc, la cum își spală mașina și cum sunt tentați să facă tot felul de lucruri etc. Toate acestea fac parte din cultura asta tehnică și din educație.
Nu o să putem compara niciodată societatea din România cu cea din Anglia. Ei au un cu totul alt cult pentru automobil, înțeleg mult mai multe, au fost educați altfel, sunt ateliere de preparări de mașini la fiecare colț de stradă, sunt piste și circuite unde se duc și fac tot felul de teste și antrenamente. De exemplu, Ungaria are 20 de circuite, Franța are peste 200. Acolo se duc proprietarii de mașini și fac diferite lucruri. Este alt fel de educație,. La noi nu există așa ceva!“, a concluzionat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News