Data publicării:

Cât costă să comanzi un ATAC CIBERNETIC. Scenarii ingenioase și șantaj

Autor: DCNews Team | Categorie: Tehnologie
WhatsApp

Un atac cibernetic se poate achiziționa online. Prețul diferă în funcție de ținta atacului și durata acestuia. Astfel, un atac cibernetic pe site-urile în engleză este de obicei mai scump decât pe cele în rusă. De asemenea, atacurile asupra resurselor guvernamentale sunt mai scumpe, pentru că site-urile sunt protejate. Astfel, un site neprotejat poate fi atacat și pentru 5 dolari, pe când atacul unui site protejat costă chiar și 400 de dolari sau mai mult. În acest timp, companiile înregistrează pierderi însemnate. 

”Sunt câțiva factori care afecteză costul pe care îl plătește beneficiarul serviciilor. Unul este reprezentat de tipul de atac și de sursă: de exemplu, un botnet făcut din dispozitive IoT populare este mai ieftin decât un botnet de servere. Nu toți cei care oferă servicii de atac, însă, specifică astfel de detalii. Alt factor este durata atacului (măsurată în secunde, ore și zile) și localizarea clientului. De exemplu, atacurile DDoS pe site-urile în limba engleză, sunt de obicei mai scumpe decât aceleași atacuri pe site-urile vorbitorilor de limbă rusă. Alt factor important care afectează costul este tipologia victimei. Atacurile asupra site-urilor și resurselor guvernamentale protejate de soluții anti-DDoS sunt mult mai scumpe, deoarece sunt cu risc ridicat și mai dificil de atacat. De exemplu, pe un site ce oferă servicii DDoS, costul unui atac împotriva unui site neprotejat variază de la 50 la 100 de dolari, pe când un atac pe un site protejat costă 400 de dolari sau chiar mai mult. Astfel, un atac DDoS poate costa de la 5 dolari, pentru un atac de 300 de secunde, la 400 de dolari, pentru 24 de ore. Prețul mediu al unui atac este de aproximativ 25 de dolari pe oră. Experții Kaspersky Lab au reușit, de asemenea, să calculeze că un atac folosind un botnet cloud pe 1000 de desktop-uri îi va costa pe furnizori, cel mai probabil, în jur de 7 dolari pe oră. Acest lucru înseamnă că infractorii cibernetici care organizează atacuri DDoS fac un profit de aproximativ 18 dolari pe oră.” arată rezultatele unui studiu Kaspersky Lab. 

[citeste si]

Sursa citată menționară că este un scenariu mai profitabil pentru infractorii cibernetici. Acesta pot cere o răscumpărare de la victimă pentru a nu lansa atacul sau pentru a opri un atac în derulare. În aceste cazuri, profitabilitatea unui atac poate depăși 95%. Mai mult, uneori doar amenințarea este suficientă și nu este nevoie ca autorii șantajului să aibă resursele pentru a lansa un atac. 

Scenarii ingenioase de atacuri

"Infractorii cibernetici sunt constant în căutarea unor modalități noi și mai ieftine de organizare a botnet-urilor, ca și de inventare a unor scenarii ingenioase de atacuri, care să pună în dificultate soluțiile de securitate”, spune Denis Makrushin, Security Researcher la Kaspersky Lab. El continuă: ”De aceea, atâta vreme cât există servere, computere și dispozitive IoT conectate la Internet vulnerabile, iar multe companii preferă să nu investească în securitatea împotriva atacurilor DDoS, profitabilitatea, complexitatea și frecvența atacurilor DDoS vor crește în continuare.”

Întreprinderile mici și mijlocii, vulnerabile

”Ne așteptăm ca profitabilitatea atacurilor DDoS să crească", completează Bogdan Pismicenco, Channel Sales Manager pentru România, Bulgaria și Moldova, Kaspersky Lab. El se așteaptă la cazuri tot mai dese de șantaj: ”Prin urmare, vom vedea din ce în ce mai des cazuri în care infractorii șantajează, perturbă activitatea și maschează alte atacuri asupra companiilor. În același timp, întreprinderile mici și mijlocii, care în România sunt majoritare, nu au suficiente informații despre cum să combată eficient aceste amenințări. Cel mai lung atac DDoS din 2016 a durat 292 de ore, din datele Kaspersky Lab, ceea ce înseamnă aproximativ 12 zile. Cele mai multe afaceri online nu își permit să aibă "ușile închise" nici măcar pentru o oră, cu atât mai puțin pentru 292 de ore. Nu în ultimul rând, atacurile asupra companiilor care găzduiesc aceste site-uri sunt la ordinea zilei. Din fericire, există soluții, iar rețeaua noastră de parteneri poate, cu ajutorul nostru, să identifice riscurile, să facă recomandări strategice și să le livreze clienților cele mai potrivite soluții, pentru a preveni atacurile DDoS.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel