Data publicării:

Cât a costat construcția Aeroportului Brașov. Suma, dezvăluită de Gabriel Davidescu, Director UTI Construction and Facility Management

Autor: Doinița Manic | Categorie: Economie
WhatsApp
Cât a costat construcția Aeroportului Brașov. Suma, dezvăluită de Gabriel Davidescu, Director UTI Construction and Facility Management / Foto: Pixabay
Cât a costat construcția Aeroportului Brașov. Suma, dezvăluită de Gabriel Davidescu, Director UTI Construction and Facility Management / Foto: Pixabay

Gabriel Davidescu, UTI Construction and Facility Management, a vorbit la DC NEWS despre construcția Aeroportului Brașov.

Gabriel Davidescu, Director UTI Construction and Facility Management, a vorbit la DC NEWS despre construcția Aeroportului Brașov, dezvăluind și cât a costat acesta.

"Hai să o luăm așa, de ce nu s-a făcut un turn de control cinstit? Cât a costat acest aeroport în total?", l-a întrebat Bogdan Chirieac pe Gabriel Davidescu.

"În total vorbim de aproape 180 de milioane de euro pentru toată infrastructura", a spus Gabriel Davidescu.

Gabriel Davidescu: Un turn virtual astăzi ajunge să coste mai puțin decât un turn fizic

"Atenție, mai ales un aeroport internațional nu este un lucru ieftin. Și față de cât cheltuim pe autostrăzi și nu le avem, e chiar nimic. Cât mai costa să faceți un turn de control obișnuit?", a întrebat Bogdan Chirieac.

"Puțin mai mult costa pentru că realitatea este că un astfel de turn virtual astăzi ajunge să coste mai puțin decât un turn fizic pentru că numai construcția în sine și betoanele care se toarnă un turn clasic, ajung uneori să coste mai mult decât toată tehnologia pentru a face povestea aceasta remote. Dar nu au fost argumentele legate de costul de investiție, ci mai degrabă argumentele legate de siguranță și nu în ultimul rând de reducere a costurilor de operare", a explicat Gabriel Davidescu.

"Deci, ca să înțeleg, de-a lungul timpului, chiar discutam înainte, aterizarea și decolarea avioanelor se făcea dintr-o clădire mai înaltă, de aia i se spune turnul, în care niște oameni controlori de zbor, unii la calculator, alții cu binoclul în mână, se uitau, se luau după camere...", a intervenit Bogdan Chirieac.

Gabriel Davidescu: Aviația a început urcând niște controlori de trafic pe o clădire înaltă

"Aviația a început urcând niște controlori de trafic pe o clădire înaltă de unde puteau să aibă o imagine de la depărtare și controlorul de trafic a fost prima dată dotat cu un binoclu. La începuturi existau niște semne optice cu care întâmpinau aeronava. Astăzi ajungem să vorbim despre tehnologie avansată, ajungem să vorbim de inteligența artificială și de capacitatea de a duce într-un centru remote o imagine augmentată", a spus Gabriel Davidescu.

"Deci cum arată turnul virtual? De ce nu l-ați făcut la Brașov? De ce Aradul?", a întrebat Bogdan Chirieac.

"De ce operarea de la Arad? Decizia de a opera la Arad a fost decizia celor de la Romatsa. Romatsa este astăzi în România singura autoritate care are competențe de dirijare a traficului aerian. Decizia a fost a lor și s-a bazat, printre altele, pe faptul că Romatsa deține acolo un centru de competență puternic. El însă poate fi dus foarte ușor oriunde în lume, nu doar în România", a spus Gabriel Davidescu.

Precizăm că Aeroportul Internațional Brașov este primul construit de la zero în România, în ultimii 50 de ani.

 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel