Casa Verde 2023. Lista documentelor necesare și pașii pe care trebuie să îi urmezi. Laurențiu Neculaescu, președintele AFM: Primul venit, primul servit
Data publicării:
Autor: Doinița Manic
WhatsApp
Casa Verde 2023. Lista documentelor necesare și pașii pe care trebuie să îi urmezi. Laurențiu Neculaescu, președintele AFM: Primul venit, primul servit / Foto: Pixabay
Casa Verde 2023. Lista documentelor necesare și pașii pe care trebuie să îi urmezi. Laurențiu Neculaescu, președintele AFM: Primul venit, primul servit / Foto: Pixabay
Laurențiu Neculaescu, președintele AFM, a explicat la DC NEWS care sunt pașii pentru înscrierea în Programul Casa Verde.

Laurențiu Neculaescu, președintele AFM, a spus care sunt actele necesare înscrierii în Programul Casa Verde și ce pași trebuie să urmeze persoanele fizice care își doresc finanțare pentru montarea panourilor fotovoltaice.

VEZI ȘI: Buget record pentru Casa Verde în 2023. Neculaescu, AFM, anunțuri pentru toți românii

Lista actelor necesare pentru înscrierea în Programul Casa Verde

”Persoanele fizice vor avea la dispoziție aceeași platformă electronică, o aplicație dezvoltată de Administrația Fondului pentru Mediu, în care se vor înscrie tot cu un minim de documente necesare eligibilității cheltuirii banilor și anume:

1. Un buletin care trebuie să fie valabil la momentul înscrierii în aplicație.

2. Certificatele privind taxele, atât cele locale, cât și cele fiscale, deci atât la bugetul local, cât și la bugetul general.

3. Un extras de carte funciară pentru a dovedi proprietatea imobilului unde se instalează sistemul fotovoltaic.

Doar patru documente, atât vor fi necesare. Un lucru important pe care trebuie să îl știe toți cei care vor aplica este că aceste documente trebuie să fie valabile la momentul înscrierii în aplicație, deci în momentul în care orice persoană vrea să se înscrie în aplicație cu o cerere de finanțare, toate aceste documente trebuie să fie în perioada lor de valabilitate.

Următorii pași

După ce persoana fizică înscrie în aplicație documentele și se vor epuiza fondurile, vom face publică lista cu firmele acreditate să monteze panourile și în același timp acestora le vom face cunoscută lista persoanelor care s-au înscris în cadrul programului.

Primul venit, primul servit!

Foarte important, pentru a nu mai avea probleme cu aplicația informatică, așa cum am avut în sesiunea trecută, de această dată înscrierea în program se va face pe regiuni. Fiecare regiune de dezvoltare din cele 8 va avea alocate 2 zile pentru înscrierea persoanelor în aplicația respectivă.

Persoana își alege firma de instalare

După ce se termină această perioadă de înscriere a persoanelor pentru că s-au terminat banii, au o perioadă de 90 de zile în care trebuie să semneze contracte cu firmele de instalare. Persoana își alege firma de instalare, nu mai este ca data trecută când persoana trebuia întâi să se ducă la o firmă de instalare și firma o înscria în aplicația Fondului pentru Mediu. Acum oamenii se înscriu în program și își vor alege singuri în funcție de condiții și în funcție de discuțiile pe care le vor avea cu fiecare instalator în parte, își vor alege singuri firmele cu care vor să instaleze sistemele.

Vor avea 90 de zile pentru a face acest lucru. În aceste 90 de zile, firma de instalații care va participa la program va face evaluarea persoanei fizice, adică a celor patru documente pe care vi le-am spus mai devreme", a explicat Laurențiu Neculaescu, președintele AFM.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel