Eurodeputata Carmen Avram salută petiția „Opriți asasinatele șoferilor în parcări”, prezentată în ședința Comisiei pentru Petiții a Parlamentului European, de joi, 15 iulie, de reprezentanta asociației civice Voluntari în Europa, Adriana Mureșan. Petiția semnată de peste 22.000 de cetățeni europeni denunță faptul că zonele de parcare pentru camioanele din rețeaua rutieră de pe continent nu respectă standardele de siguranță și nu garantează respectarea demnității șoferilor de camioane.
Totodată, susținătorii petiției reclamă faptul că Regulamentul delegat (UE) nr. 885/2013 de completare a Directivei 2010/40/UE privind STI în ceea ce privește furnizarea de servicii de informații referitoare la locuri de parcare sigure și securizate pentru camioane și vehicule comerciale este ineficient și, prin urmare, solicită măsuri urgente de modificare a legislației în vederea asigurării siguranței șoferilor și a bunurilor materiale în parcările din Europa.
Moartea tragică a șoferului român Mihai Spătaru
Eurodeputata Carmen Avram s-a adresat Comisiei Europene, la scurt timp după moartea tragică a șoferului român, Mihai Spătaru, pentru a solicita măsuri de îmbunătățire a siguranței șoferilor de camion. În răspunsul său la interpelarea eurodeputatei Carmen Avram, Comisia a subliniat că evenimentele tragice petrecute în Franța sunt inacceptabile și este clar că siguranța șoferilor de camioane pe drumurile europene trebuie consolidată și trebuie tratată ca o prioritate:
„Aceste incidente au confirmat necesitatea dezvoltării unei rețele de parcări protejate și sigure pentru șoferii profesioniști. Comisia lucrează în prezent la dezvoltarea acestor standarde, oferind cerințe clare pentru nivelurile de securitate și un nivel comun de servicii pentru aceste zone de parcare. În plus, Comisia a oferit, de asemenea, finanțare pentru dezvoltarea de locuri de parcare securizate în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei (CEF) și va continua să facă acest lucru în cadrul noului CEF. Într-adevăr, în cadrul celei mai recente cereri de propuneri CEF 2019 privind infrastructura sigură și securizată, 11 proiecte au primit finanțare pentru dezvoltarea a 41 de zone de parcare suplimentare sigure și securizate ale UE în Europa pe rețeaua transeuropeană de transport”, se arăta în răspunsul oferit de Comisia Europeană.
Urmare a ședinței Comisiei PETI, petiția „Opriți asasinatele șoferilor în parcări” rămâne deschisă, iar reprezentantul Comisiei a declarat că se lucrează la acte delegate care să determine standarde la nivel european și reguli în ceea ce privește zonele de parcare sigure. Intervenția reprezentantei asociației Voluntari în Europa, Adriana Mureșan, este disponibilă la acest link: https://youtu.be/BOBICIPGTR4.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Știați că un singur stat din Europa are graniță terestră cu Africa iar 9 din 10 români răspund greșit
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Ploi abundente, grindină și vânt puternic în prima zi de Paști. Județele vizate de fenomenele meteo extreme
- Horoscop 6-12 mai 2024: Zodia care s-a certat cu toată lumea. Daniela Simulescu: „Îți recomand mai mult pragmatism” /video
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui