Data actualizării:
Data publicării:

Cargounit intră pe piața din România. Este compania de leasing a locomotivelor deținut de Fondul Inițiativei celor Trei Mări

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Economie
WhatsApp
Facebook Cargounit
Facebook Cargounit

Cea mai mare companie de leasing de locomotive din Polonia intră pe piaţa din România. Este vorba despre Cargounit. 

Cargounit este deţinut de Fondul Iniţiativei celor Trei Mări (FI3M), care are drept obiectiv dezvoltarea infrastructurii de transport, digitale şi energetice din această regiune a Europei. FI3M este braţul de investiţii al Iniţiativei Celor Trei Mări ai cărui iniţiatori, cofondatori şi investitori sunt EximBank, în numele Guvernului României, şi Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), banca poloneză de dezvoltare.

"Atât piaţa de închiriere de locomotive din Polonia, cât şi cea din România, una dintre cele mai mari pieţe feroviare din regiune, au un mare potenţial. Ne bucurăm că noul nostru client, Unicom Tranzit, a decis să aleagă oferta Cargounit de închiriere a celor două locomotive Smartron. Cargounit se numără printre primele entităţi care oferă închiriere de locomotive moderne pe piaţa din România. Ne dorim să creştem numărul de locomotive Smartron închiriate atât pe piaţa din România, cât şi în Bulgaria. Pe baza soluţiilor dovedite ale celor de la Siemens Mobility, suntem convinşi că locomotiva Smartron este alegerea potrivită pentru transportatorii locali care caută un echipament modern şi fiabil, de cea mai înaltă eficienţă tehnică", a declarat Lukasz Boron, directorul general al Cargounit, la ceremonia de livrare a locomotivei, ce a avut loc la Gara Băneasa.

Au predat în România o locomotivă Smatron



Predarea oficială a locomotivei Smatron, produsă de Siemens Mobility, divizia de mobilitate a Siemens, s-a făcut în prezenţa reprezentaţilor Cargounit, ai băncii poloneze de dezvoltare Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), ai EximBank România şi ai Unicom Tranzit, beneficiarul locomotivei şi unul dintre clienţii companiei poloneze în România şi în regiune.

De asemenea, au fost prezenţi şi reprezentanţi ai administratorului de investiţii specializat în infrastructură Amber Infrastructure Group, consultantul Fondului Iniţiativei celor Trei Mări (FI3M), proprietarul Cargounit.

Smartron este prima din cele două locomotive închiriate de Unicom Tranzit, compania românească de transport şi expediere marfă. Cu o greutate de aproape 83 de tone şi un ampatament de 1,435 de mm, locomotiva este adaptată să funcţioneze pe curent alternativ de 15 kV sau 25 kV şi este echipată cu sistemul de protecţie a trenurilor PZB/LZB. Are o putere de 5,4 MW şi se deplasează cu o viteză maximă de 160 km/h.

"Predarea de astăzi a locomotivei Smartron către primul nostru partener din România este un pas important în dezvoltarea afacerii Cargounit, odată cu intrarea în sectorul feroviar din România, o piaţă cheie pentru noi. Cargounit îşi continuă traseul conform obiectivelor de business după achiziţia sa de către Fondul celor Trei Mări la finalul anului 2020, moment din care a decis şi reînnoirea flotei prin achiziţia a peste 50 de locomotive moderne. Avem o viziune solidă întinsă pe termen lung pentru Cargounit, aceea de a-i consolida poziţia de lider în Polonia, cât şi de a-i susţine extinderea în noi zone din regiune astfel încât să fie atinse şi obiectivele Fondului. Evenimentul de astăzi marchează aşadar începutul unei călătorii pe care o facem împreună şi la capătul căreia potenţialul Cargounit în regiune dorim să fie pe deplin atins", a spus preşedintele Consiliului de Supraveghere al Cargounit, Cameron Cook.

Cargounit are 185 de locomotive în flotă



Cel mai mare operator regional de leasing în sectorul feroviar, Cargounit este un jucător cheie în Europa Centrală şi de Est pe piaţa serviciilor de închiriere de locomotive. Cu o flotă de 185 de locomotive, atât de tracţiune, cât şi de manevră, Cargounit are în portofoliul de clienţi companii care oferă servicii de transport pentru diverse sectoare - chimic, materiale de construcţie, combustibil fosil, componente auto etc.

"Ţările din CEE rămân o zonă importantă de dezvoltare pentru compania poloneză. Actualul context din sectorul feroviar pe segmentul transportului de marfă este favorabil dezvoltării flotei de locomotive destinate închirierii, în măsura în care războiul din Ucraina a determinat o redirecţionare către transportul feroviar a unor volume semnificative de marfă care anterior erau exportate pe rute maritime din Ucraina. În acelaşi timp, presiunea de a înlocui materialul rulant vechi cu unul modern a dus la o creştere semnificativă a cererii", se menţionează în comunicat.

Cine deţine Cargounit



Carogunit este deţinut integral de FI3M din octombrie 2020, fiind chiar prima investiţie a entităţii. FI3M este braţul de investiţii al Iniţiativei celor Trei Mări ai cărui iniţiatori, cofondatori şi investitori sunt Guvernul României şi BGK.

Iniţiativa celor Trei Mări (I3M), creată în 2019, este un grup care reuneşte 12 state din jurul mărilor Baltică, Neagră şi Adriatică. Este vorba de Austria, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia şi Slovenia.

În 2019 a fost creat şi Fondul de Investiţii al Iniţiativei - FI3M, România jucând un rol cheie. Iniţial capitalizarea de 520 de milioane de euro a fost asigurată de banca poloneză de dezvoltare BGK în parteneriat cu Guvernul României.

FI3M se axează pe susţinerea proiectelor din domeniul infrastructurii în sectoarele transport, energie şi digital din regiunea celor Trei Mări. Fondul este înregistrat şi funcţionează potrivit prevederilor legislaţiei pieţei de capital din Luxembourg.

Pe lângă consolidarea cooperării şi îmbunătăţirii infrastructurii regionale, obiectivul Fondului este şi de a aduce profit investitorilor săi din activitatea desfăşurată. Administrarea investiţiilor fondului a fost delegată unor entităţi specializate şi independente. Resursele Fondului sunt complementare banilor publici şi fondurilor UE. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel