"Presiunea corectă este presiunea dată de producătorul maşinii. Când maşina este produsă, se face o colaborare între producătorii maşinii şi producătorii producătorii diferitelor mărci de anvelope. Se găseşte soluţia ideală de anvelopă. Anvelopa înseamnă, de fapt, multe elemente. Deşi ea e neagră şi rotundă la exterior, în interior lucrurile pot fi diferite.
Astfel, trebuie să ne uităm fie pe capacul de la rezervor, fie pe stâlpul maşinii, ca să vedem presiunea în diferite variante de încărcare a maşinii, cu condiţia să avem anvelopele recomandate de către producătorul maşinii.
Dacă schimbăm anvelopele când mergem la vulcanizare, că ne-au propus alte anvelope decât ce avem noi trecut în cartea maşinii, atunci trebuie să îi cerem respectivului atelier care ne propune acele anvelope să ne arate care este presiunea gândită, calculată, pentru modelul nostru de maşină. Dacă spune că nu are aşa ceva, înseamnă că nu e suficient de profesionist şi că anvelopa respectivă nu a fost gândită şi pentru maşina noastră.
Dacă ai altfel de anvelopă, presiunea de pe stâlpul maşinii nu mai este cea corectă.
Deci presiunea 2,2, pe care o face orice vulcanizator la colţul străzii, nu e neapărat cea corectă. Depinde de maşină, de încărcătură, de tipul anvelopei", a declarat Titi Aur.
Ce riscuri sunt dacă nu avem presiunea corectă în anvelope
"Dacă anvelopa este subumflată, va călca doar pe flancuri, în mijloc se va ridica, vom avea şi derivă, iar anvelopa se va uza pe flancuri mai mult. Dacă e supraumflată, va călca doar pe mijloc, se va uza mai tare acolo, vom avea şi aderenţă mai mică şi va fi şi o lipsă de confort, vom fi mai zdruncinaţi.
Multă lume nu ţine cont de presiune şi, neţinând cont de asta, ajung să uzeze mai mult cauciucurile sau, fiind în situaţii limită, constată că maşina nu este capabilă să reacţioneze.
Avem contact cu solul cât o palmă pe fiecare anvelopă. Atât! Cu cât vom avea presiunea mai incorectă, cu atât micşorăm dimensiunea de contact. Maşina aia mare de zeci de mii, sute de mii de euro, calcă pe sol cu echivalentul a patru palme. Acolo trebuie să fac în aşa fel încât să am eficienţa maximă. Şi unul din punctele importante este presiunea, iar asta e cea dată de specialişti, nu cea crezută de mine sau de vulcanizatorul din colţ. Alea sunt nişte improvizaţii care pot duce la accident", a mai declarat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Elicopterul în care s-ar afla președintele Iranului, prăbușit. Chirieac: Se va da vina pe Israel şi pe Occident. Tensiunile vor ajunge la cer
- Orașul despre care Daniel Buzdugan spune că ar putea fi Salonicul României - Foto în articol
- Romanița Iovan, mărturisiri: "Sunt în viață datorită mamei, pentru că au fost presiuni". Reacția tatălui la maternitate
- UPDATE: Semiluna Roșie a Iranului neagă faptul că ar fi fost găsit elicopterul / Elicopterul în care s-ar afla președintele Iranului, Ebrahim Raisi, s-a prăbușit
- Gelozia, minciuna şi manipularea asociată cu dependenţa de droguri, impact asupra relaţiilor de cuplu. Radu Leca: Sunt singurul din România care o spune
- Ce a făcut președintele Iranului, Ebrahim Raisi, înainte de accidentul cu elicopterul
- Compania de apă controlată de Ion Dumitrel, CJ Alba, usucă la buzunare. Doi pensionari speciali, la robinet
- Ce cred românii când văd un poliţist. "În occident nu există mentalitatea asta"
- Va plăti rate până la 68 de ani pentru un apartament cu două camere, dar nu-i pare rău. „Accept situația așa cum este”
- Elicopterul în care s-ar afla președintele Iranului, prăbușit. Răzvan Munteanu, două posibile scenarii. "Există riscul să nu aflăm niciodată varianta oficială"
- Chirieac, scenariu falimentar pentru Capitală: Nu este în regulă ca primarul să fie ales cu 25% din voturi
- Paradoxul protejării speciilor. Prof. Țăranu: În țările sărace, interesul este doar pentru propria supraviețuire
- Stadionul Anfield, la unison pe ritmul lui Jurgen Klopp. Imagini emoționante după ultima sa partidă la Liverpool