Data publicării:
Care este cel mai sigur loc într-un avion. Camera secretă pe care doar însoțitorii de zbor o știu
În articol vei afla trei lucruri uimitoare despre avioane.
Avioanele s-au schimbat mult de pe vremea inventatorului brazilian Alberto Santos-Dumont. Acele prime dispozitive din lemn și pânză sunt o specie complet diferită față de modelele de astăzi. Cu progresele continue în tehnologia aerospațială, este greu să ții pasul cu toate lucrurile uimitoare pe care avioanele sunt capabile să le facă, scrie travelandleisure.com. Mai jos, aveți 3 fapte despre avioane care te-ar putea surprinde.
Avioanele sunt proiectate pentru a fi lovite de fulgere
Avioanele sunt proiectate pentru a fi lovite de fulgere - și sunt lovite în mod regulat. Se estimează că fiecare aeronavă este lovită de fulger o dată pe an - sau o dată la fiecare 3.000 de ore de zbor.
Cu toate acestea, fulgerul nu a doborât un avion din 1967, datorită ingineriei atente care lasă sarcina electrică a unui fulger să treacă prin avion și să iasă din el, de obicei fără a provoca daune avionului.
Nu există cel mai sigur loc în avion
Administrația Federală a Aviației spune că nu existăcel mai sigur loc în avion, deși un studiu TIME privind accidentele aviatice a constatat că scaunele din mijloc din spatele avionului au avut cea mai mică rată de mortalitate într-un accident.
Cercetările au arătat că, în timpul accidentelor aviatice, "scaunele din treimea din spate a aeronavei au avut o rată de mortalitate de 32%, comparativ cu 39% în treimea mijlocie și 38% în treimea din față".
Cu toate acestea, există atât de multe variabile în joc încât este imposibil să știi unde să stai pentru a supraviețui unui accident. În plus, accidentele de avion sunt incredibil de rare.
Unele avioane au dormitoare secrete pentru echipajul de zbor
Atunci când au zboruri pe distanțe lungi, echipajul avionului poate lucra până la 18 ore pe zi. Pentru a ajuta la combaterea oboselii, unele avioane, cum ar fi Boeing 777 și 787 Dreamliners, sunt echipate cu dormitoare minuscule în care echipajul de zbor se poate odihni.
Dormitoarele sunt de obicei accesate printr-o scară ascunsă care duce la o cameră mică, cu tavan jos, care are de la șase până la 10 paturi, o baie, dar și o mică zonă de relaxare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News