Care este amenda, dacă nu foloseşti cauciucuri de iarnă
Şoferii de autoturisme şi camioane care nu vor utiliza anvelope de iarnă în perioada 1 noiembrie - 31 martie riscă să plătească amenzi cuprinse între 2.500 şi 4.000 lei. În plus, cei care nu au asigurare sunt pasibili să plătească daune aduse elementelor drumului.
Aceleaşi sancţiuni vor fi aplicate şi dacă autovehiculele nu au montate pe roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate atunci când circulă pe drumuri acoperite cu gheaţă sau polei, informează Mediafax, care citează un proiect de act normativ elaborat de Ministerul Transporturilor.
Dacă autovehiculul care circulă fără anvelope de iarnă blochează drumul proprietarul acestuia va plăti şi costurile pentru degajarea drumului.
Totodată, în situaţia în care asigurarea de răspundere civilă nu acoperă în totalitate pagubele produse elementelor drumului (cum ar fi parapeţi sau semne de circulaţie), administratorul drumului va notifica vinovatul de producerea accidentului că are obligaţia de a plăti în 15 zile partea de daună pe care compania de asigurări nu a acordat despăgubiri.
Dacă şoferul sau operatorul de transport nu are încheiată o asigurare va suporta integral costurile de reparaţie a sau înlocuirii elementelor de drum degradate sau distruse.
Totodată, proiectul prevede ca 10% din cuantumul amenzilor aplicate de Compania de Drumuri, Autoritatea Rutieră Română şi Registrul Auto Român să fie distribuit către bugetul de stat şi 90% către întreţinerea drumurilor, în prezent întreaga sumă fiind vărsată la bugetul statului.
"Această măsură asigură astfel accelerarea execuţiei lucrărilor de întreţinere, reparare, modernizare, construcţie de drumuri şi autostrăzi din România, care face obiectul unor investiţii prioritare cu finanţare externă şi finanţare de la bugetul de stat", se arată în nota de funadamentare a proiectului.
Proiectul citat de Mediafax propune şi reţinerea plăcuţelor de înmatriculare, a certificatului de înmatriculare şi suspendarea inspecţiei tehnice, dacă vehiculul prezintă defecţiuni tehnice.
O altă noutate o reprezintă fapul că la controlul efectuat la sediul firmelor de transport inspectorii au dreptul să pătrundă, în timpul programului de lucru, atât în spaţiile de lucru, cât şi în vehiculele deţinute de aceştia.
Citeşte şi:
Afacerea ”Anvelopa de iarnă”. Ştiau producătorii că se va introduce legea?
Comercianţii scumpesc anvelopele de iarnă, iar vânzările pentru cele second hand se vor dubla
Cât costă să-ţi echipezi maşina pentru sezonul de iarnă
Noul Cod Rutier: Toţi şoferii, obligaţi să-şi cumpere cauciucuri de iarnă şi lanţuri
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News