Data publicării:

Care a fost cea mai furată mașină în Germania

Autor: Crişan Andreescu | Categorie: Stiri
WhatsApp
Range Rover Velar, cea mai furată mașină în Germania, în 2020
Range Rover Velar, cea mai furată mașină în Germania, în 2020

Numărul autovehiculelor furate în Germania în 2020 a scăzut cu aproximativ 25 % comparativ cu anul precedent. Cea mai furată mașină nu a fost una dintre mărcile locale, ci un model de lux al producătorului britanic Land Rover.

Cel mai furat automobil pe teritoriul Germaniei în 2020 a fost SUV-ul de clasă medie Range Rover Velar. Bolidul 4×4 a înregistrat o medie de 15,5 cazuri de furt la 1.000 de autoturisme asigurate, valoarea medie a prejudiciului fiind de aproximativ 52.000 de euro.

Pe locul al doilea s-a clasat modelul autohton BMW X6 , cu o medie de 9 cazuri de furt – valoare medie a prejudiciului de 45.408 euro, podiumul fiind completat de sedanul fastback KIA Stinger, cu o rată a cazurilor de furt de 6,7 și o valoare medie a prejudiciului de 31.738 euro, potrivit promotor.ro.

SUV-urile au fost și anul trecut modelele preferate în rândul hoților de mașini, topul fiind dominat de Range Rover cu o rată de furt de 5,9 cazuri la mia de autovehicule. Pe locurile următoare s-au clasat modelul Lexus NX – 4,4 cazuri și Toyota Land Cruiser – 4,3 cazuri.

La capitolul „marcă”, la mare căutare a fost Land Rover/Range Rover cu o rată a cazurilor de furt de 1,9 la 1.000 de mașini asigurate. Brandul britanic a fost urmat de Porsche (1,0) și Mazda (0,7).

În total, în 2019, în Germania au fost furate 10.697 de autoturisme asigurate, cu 3.602 autoturisme mai puțin față de anul 2019. Cu toate acestea, valoarea medie a pagubei a depășit pentru prima dată 20.000 de euro.

Orașul cu cea mai mare rată a cazurilor de furt a fost  Berlin, unde au fost furate 2.267 de autovehicule asigurate, prejudiciul cifrându-se la aproape 50 de milioane de euro.

Declin pe piața auto din Germania

Înmatriculările de autoturisme noi în Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au scăzut cu 35% în octombrie, la aproximativ 179.000 de vehicule, deoarece deficitul de cipuri continuă să afecteze producţia, au declarat  surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, conform Agerpres. 

"Cerere există, dar industria nu face faţă cu aprovizionarea, din cauza întârzierilor în producţia de componente auto care necesită semiconductori", susţin sursele.

Producția de automobile a scăzut drastic

În ultimele luni, producătorii auto au redus sau au oprit producţia din cauza lipsei cipurilor pentru industria auto, ceea ce i-a determinat pe unii consumatori să achiziţioneze maşini second hand.

În ultimele luni înmatriculările de autoturisme noi în Germania scăzuseră, deja, cu peste 20%, dar nu atât de sever ca în octombrie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel