Cel mai furat automobil pe teritoriul Germaniei în 2020 a fost SUV-ul de clasă medie Range Rover Velar. Bolidul 4×4 a înregistrat o medie de 15,5 cazuri de furt la 1.000 de autoturisme asigurate, valoarea medie a prejudiciului fiind de aproximativ 52.000 de euro.
Pe locul al doilea s-a clasat modelul autohton BMW X6 , cu o medie de 9 cazuri de furt – valoare medie a prejudiciului de 45.408 euro, podiumul fiind completat de sedanul fastback KIA Stinger, cu o rată a cazurilor de furt de 6,7 și o valoare medie a prejudiciului de 31.738 euro, potrivit promotor.ro.
SUV-urile au fost și anul trecut modelele preferate în rândul hoților de mașini, topul fiind dominat de Range Rover cu o rată de furt de 5,9 cazuri la mia de autovehicule. Pe locurile următoare s-au clasat modelul Lexus NX – 4,4 cazuri și Toyota Land Cruiser – 4,3 cazuri.
La capitolul „marcă”, la mare căutare a fost Land Rover/Range Rover cu o rată a cazurilor de furt de 1,9 la 1.000 de mașini asigurate. Brandul britanic a fost urmat de Porsche (1,0) și Mazda (0,7).
În total, în 2019, în Germania au fost furate 10.697 de autoturisme asigurate, cu 3.602 autoturisme mai puțin față de anul 2019. Cu toate acestea, valoarea medie a pagubei a depășit pentru prima dată 20.000 de euro.
Orașul cu cea mai mare rată a cazurilor de furt a fost Berlin, unde au fost furate 2.267 de autovehicule asigurate, prejudiciul cifrându-se la aproape 50 de milioane de euro.
Declin pe piața auto din Germania
Înmatriculările de autoturisme noi în Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au scăzut cu 35% în octombrie, la aproximativ 179.000 de vehicule, deoarece deficitul de cipuri continuă să afecteze producţia, au declarat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, conform Agerpres.
"Cerere există, dar industria nu face faţă cu aprovizionarea, din cauza întârzierilor în producţia de componente auto care necesită semiconductori", susţin sursele.
Producția de automobile a scăzut drastic
În ultimele luni, producătorii auto au redus sau au oprit producţia din cauza lipsei cipurilor pentru industria auto, ceea ce i-a determinat pe unii consumatori să achiziţioneze maşini second hand.
În ultimele luni înmatriculările de autoturisme noi în Germania scăzuseră, deja, cu peste 20%, dar nu atât de sever ca în octombrie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- Satul în care vin turiști din Austria, Germania, Belgia și de peste Ocean. Tanti Emilia dezvăluie secretele ciorbei de miel: ”Este regele ciorbei”
- O nouă escrocherie face ravagii în Franța. Ce este metoda "cetățeanul român"
- Acoperiș pe toate blocurile. Sociologul Bulai vine cu o idee inedită, ca la țară, dar cu ”super rentabilitate”: Micul Paris pe bune!
- Mugur Ciuvică a spus cine ar fi cel mai bun președinte pentru România: E la ani lumină față de orice contracandidat / video
- Ucraina a refuzat ca o stradă din Odesa să se numească Mihai Eminescu. Ce variante au fost acceptate
- Loto 6/49. Rezultatele tragerilor de joi, 25 aprilie, 2024. Report cumulat la Noroc de peste 1,85 milioane de euro
- Iohannis zice că "economia României nu șchioapătă". Coșea: Bineînțeles că nu, pentru că se târâie ca un melc. Ce îi trebuie pentru a deveni "tigru"
- Salariu minim mai mare decât cel minim pe economie și șase salarii compensatorii pentru toți angajații din bănci. Acordul parafat miercuri cu sindicatele
- Mircea Badea, propunere tare pentru șoferii de mașini electrice: Ori protejezi natura, ori ce faci?!