Cadourile medicilor din perioada ceaușistă, manipulate de Securitate. Cafegiul Gheorghe Florescu: Avea obligații față de ei
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florentina Constantin
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Cafegiul Gheorghe Florescu a vorbit despre cadourile pe care medicii le primeau - cafea, whisky și Kent -, în perioada ceaușistă.

"Eu am avut un interes de a servi o elită a societății românești - medicii din România. Poate că ei consumau sau nu consumau, dar primeau produse cadou. După cum știți, un mare regizor român a făcut un film cu un cartuș de Kent și o sticlă de whisky. Ei bine, toate aceste valori le manipula Securitatea care avea, la rândul ei, obligații față de medicii aceștia. Ei aveau altă aprovizionare. Nu consumau produse cu factură sau cu bon de casă, pentru că produse de valoare, de mare valoare, nu existau în magazine", a spus Gheorghe Florescu, în podcastul Avangarda cu Ionuț Vulpescu.

Youtube video image

Ce mai puteți afla de la cafegiul Gheorghe Florescu, în podcastul Avangarda

Printre saci de cafea așezați cu grijă, cel mai cunoscut cafegiu al Bucureștiului a continuat seria mărturiilor de odinioară despre elita culturală a României, despre cenaclurile literare din spatele ibricelor aburinde, despre actorii, scriitorii, dar și oamenii politici pentru care lichidul negru aromat limpezește gândurile matinale. Gheorghe Florescu destăinuie detalii istorice inedite din intimitatea Împăratului Napoleon: ce cafea a băut la Austerlitz, din ce cauză a pierdut bătălia de la Waterloo, ce aromă avea victoria și înfrângerea prin cafeaua liderului francez. Aflați povestiri exclusive din viitorul volum al lui Gheorghe Florescu, Jurământul unui cafegiu, și detalii mai puțin cunoscute ale anilor întunecați, de detenție, în care Florescu a făcut închisoare cu Fane Spoitoru. Totodată, publicul va găsi răspuns la o întrebare mult așteptată: știe Gheorghe Florescu să ghicească în cafea? O cafea despre adevărul anilor de demult, în care vom ghici proiectele de viitor ale unui povestitor și negustor inedit al aromelor tari, care a construit, în urma vânzărilor best-seller-ului în 120000 de exemplare, un nou magazin pentru iubitorii licorilor negre.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel