Evenimentul se bucură de susținerea Institutului Cultural Român. Expoziția face o paralelă vizuală între căderea/decăderea lumii contemporane (cel puțin la nivel perceptual) și căderea Imperiului Roman, încercând să reflecte marile probleme ale lumii contemporane. Tendințele politice naționaliste, tensiunile sociale, migrația, problemele economice ale lumii contemporane au dus-o cu gândul pe artistă la perioada căderii Imperiului Roman.
Căderea, pentru artistă, implică automat și decăderea, pentru că se raportează întotdeauna la spiritualitate. Sensibilă la lumea înconjurătoare, această creează cu privirea spre interior, încercând să reproducă în pictură ceea ce stă scris pe suflet (Platon). La aceste picturi, Nadia Ioan lucrează de patru ani, de când sentimentul acut de cădere a lumii trebuia să se întrupeze pe pânză. Momentul surprins pe pânză este un stop-cadru al căderii, undeva între cer și pământ. Căderea corpurilor poate fi percepută și ca plutire, stare care sugerează că oamenii sunt în derivă, nu știu unde cad. Apăsarea sub care trăiesc personajele vine din sentimentul de incertitudine. Iar negrul este spațiul incertitudinii, necunoscutul.
Pentru artiști, misterul este o a doua existență sau un non-adevăr opus adevărului existenței. Corpul uman este instrumentul intim de cercetare a lumii învăluite în mister, fiind, de asemenea, o sursă inepuizabilă de inspirație și de efecte pentru toate tipurile de expresii plastice. Nudurile în cădere, realități imaginate, sunt mai importante decât naturalul, motiv pentru care totul este exagerat și excentric: începând cu proporțiile trupurilor, alungite sau robuste, sinuoase sau drepte, imateriale, mișcătoare, sonore, tactile, erotice. Nudurile au o forță vizuală extraordinară, permițându-i artistei, folosindu-se pe structuri compoziționale adecvate mișcării, să dea veridicitate efectului de cădere.
”A fost nevoie ca barbarii să distrugă Imperiul Roman pentru ca Europa să se poată naște”, afirma Emil Cioran. Nadia Ioan se întreabă dacă nu cumva contextul socio-politic și migrațiile de astăzi nu vor duce la prăbușirea Europei. Neliniștile sale legate de contextul internațional actual și de decăderea morală a lumii contemporane se materializează vizual în tema expoziției: căderea.
Nadia Ioan
Nadia Ioan este artist plastic, doctor în arte vizuale al Universității Naționale de Artă București, specialist în conservare, curator. Este membră a Uniunii Artiștilor Plastici din România. Și-a prezentat creațiile în numeroase expoziții personale, începând cu anul 1978, atât în țară, cât și în străinătate (Paris, Venetia, Geldrop – Olanda, Barbizon – Franța, Viena, Köln); a participat, de asemenea, la majoritatea expozițiilor anuale, republicane, la saloane din țară și de peste hotare (organizate de UAP). Deține lucrări în importante colecții particulare.
Expoziția ”Căderea” va ramâne deschisă la Accademia di Romania până pe 30 septembrie 2017.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- O nouă escrocherie face ravagii în Franța. Ce este metoda "cetățeanul român"
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- Salariu minim mai mare decât cel minim pe economie și șase salarii compensatorii pentru toți angajații din bănci. Acordul parafat miercuri cu sindicatele
- Mircea Badea, propunere tare pentru șoferii de mașini electrice: Ori protejezi natura, ori ce faci?!
- Satul în care vin turiști din Austria, Germania, Belgia și de peste Ocean. Tanti Emilia dezvăluie secretele ciorbei de miel: ”Este regele ciorbei”
- Acoperiș pe toate blocurile. Sociologul Bulai vine cu o idee inedită, ca la țară, dar cu ”super rentabilitate”: Micul Paris pe bune!
- Ucraina a refuzat ca o stradă din Odesa să se numească Mihai Eminescu. Ce variante au fost acceptate
- Mugur Ciuvică a spus cine ar fi cel mai bun președinte pentru România: E la ani lumină față de orice contracandidat / video
- Marte în Berbec, din 30 aprilie. Ce aduce în viețile noastre. Patru zodii sunt primele afectate
- Iohannis zice că "economia României nu șchioapătă". Coșea: Bineînțeles că nu, pentru că se târâie ca un melc. Ce îi trebuie pentru a deveni "tigru"