În România, se estimează ca peste un milion de oameni suferă de BPOC. Cu toate acestea, BPOC este o afecțiune neprioritară, subdiagnosticată și subtratată în sistemele de sănătate din întreaga lume.
Astăzi, de Ziua Internationala a BPOC, sunt concentrate eforturile pentru a aduce această boala în centrul atenției. În parteneriat cu ONG-uri, asociații de pacienți, societăți medicale profesionale și experți în domeniu, este lansată la nivel global campania Speak Up for COPD (www.speakupforcopd.com) „deoarece considerăm că BPOC trebuie să devină o prioritate de sănătate publică”.
Persoanele care trăiesc cu BPOC se fac greu auzite din multe motive: stigmatizarea din cauza asocierii cu fumatul, neînțelegerea bolii și a poverii pentru pacienți. Campania globala Speak Up for COPD ne îndeamnă pe toți să-i sprijinim pe cei care trăiesc cu această boală progresivă.
Pentru a elimina BPOC ca o principală cauză de deces, trebuie schimbat modul în care oamenii înțeleg și prioritizează acestă afecțiune.
Radu Rășinar: Să schimbăm în bine situația pacienților
„Pandemia a adus bolile respiratorii în atenția autorităților și a publicului larg. Haideti să folosim această oportunitate și să schimbăm în bine situația pacienților cu Bronho Pneumopatie Obstructivă Cronică. “Speak Up for COPD” este o astfel de campanie – pentru că se poate dar încă nu se știe!”, a spus Radu Rășinar, Director General AstraZeneca Romania și Vicepreședinte al AstraZeneca Europa Centrală și de Est.
Daniela Mutu: BPOC este o boală despre care aproape nimeni nu vorbește
“BPOC este o boală despre care aproape nimeni nu vorbește, deși este una dintre amenințările majore pentru sănătatea noastră: sute de milioane de persoane suferă de boala pulmonară obstructivă cronică (BPOC) în întreaga lume, fiind a treia cauză de deces la nivel mondial. Lipsa de înțelegere, percepțiile greșite și prejudecățile din jurul acestei afecțiuni influențează îngrijirea la timp și de calitate pentru persoanele cu BPOC. Este o afecțiune care în mare parte rămâne necunoscută de public și de factorii de decizie la nivel global. Prin susținerea campaniei “Speak Up for COPD”, BPOC poate fi recunoscută dincolo de comunitatea sa de specialiști - împreuna putem avea un impact pozitiv asupra prioritizării pacienților cu BPOC”, a transmis Daniela Mutu, General Manager, Chiesi Romania SRL.
Campania prezintă punctele de vedere ale pacienților, detalii despre afecțiune și oferă un mecanism de susținere a cauzei pacienților: „Ne dorim să putem localiza și în România această campanie în viitorul apropiat, conform reglementărilor în vigoare.”
Campania Speak Up for COPD a fost finanțată de AstraZeneca și suținută de Chiesi Farmaceutici, The International Federation on Aging și The Global Allergy and Airways Patient Platform. AstraZeneca este o companie biofarmaceutică globală, bazată pe cercetare și dezvoltare de medicamente inovatoare care sunt utilizate de milioane de pacienți din întreaga lume, eliberate pe bază de prescripție medicală în oncologie, boli rare și biofarmaceutice, inclusiv cardiovasculare, renale și metabolice, respirator și imunologie. Cu sediul în Cambridge, Marea Britanie, AstraZeneca operează în peste 100 de țări. Vizitați www.astrazeneca.com pentru mai multe detalii.
Cu sediul în Parma, Italia, Chiesi este un grup internațional de produse farmaceutice și asistență medicală axat pe cercetare, cu o experiență de peste 85 de ani, care operează în 30 de țări cu peste 6.000 de angajați (Grupul Chiesi). Pentru a-și îndeplini misiunea de a îmbunătăți calitatea vieții oamenilor, acționând responsabil față de societate și mediu, Grupul cercetează, dezvoltă și comercializează soluții terapeutice inovatoare în cele trei domenii de interes: AIR (produse și servicii care promovează respirația, de la nou-născuti până la populația adultă), RARE (soluții inovatoare și servicii personalizate pentru îmbunătățirea calității vieții pacienților cu boli rare și ultra-rare) și CARE (produse și servicii pentru a sprijini îngrijirea de specialitate și personală). Din 2019, Chiesi este cel mai mare grup farmaceutic certificat B Corp din lume. Vizitați pentru mai multe detalii www.chiesi.com.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Delia Budeanu, povestea neștiută. Cea mai cunoscută crainică din istoria Televiziunii Române de dinainte de '90 se temea să nu fie împușcată de Ceaușescu
- Zodia care trebuie să facă schimbări în perioada următoare. Daniela Simulescu: Vă recomand să stați departe / video
- Banca Mondială și FMI recomandă noi taxe și impozite pe salariile românilor, dar și pe locuințe și mașini. Alternativa lui Adrian Negrescu
- Horoscop 22 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care se simte manipulată. Vei fi radical
- Armata SUA testează o armă experimentală cu microunde de înaltă putere. Ce este Proiectul Meteor
- Modificare RCA - numeroși șoferi vor plăti bani mai mulți. Titi Aur arată manevra care s-a făcut / video
- BANCUL ZILEI: Bulișor, răspuns magistral pentru tată
- O țară din Europa are școală gratis pentru adulți, inclusiv pentru români. Învață două limbi străine și obțin și competențe profesionale
- Apa îmbuteliată în pet-uri, pericol pentru sănătate. Dr. Mircea Duțu: ”Particule extrafine au ajuns în sânge, inimă și creier”. Care este cea mai sigură apă
- Școala de șoferi pe vremuri vs. prezent. Titi Aur: Asta se făcea pe timpul meu / video
- Registrul Național de Implant Cohlear, o prioritate națională
- România, în lipsa unui brand internațional, devine țara „De ce nu?” pentru turiștii străini. Expert în turism, explicație
- Titi Aur spune adevărul despre „șmecherii” care merg în urma ambulanțelor. „Cei care au făcut loc vor fi frustrați și nu vor mai face data viitoare”