Boeing introduce schimbări de design pentru a preveni explozii viitoare ale panourilor de uși la 737 MAX 9
Boeing a anunțat, marți, că plănuiește să facă modificări de design pentru a preveni o explozie viitoare a panoului de ușă în aer, asemenea celei care a avut loc în ianuarie la un zbor Alaska Airlines cu un 737 MAX 9.
Incidentul a aruncat producătorul de avioane în cea de-a doua mare criză din ultimii ani. Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB) și Boeing au declarat că încă nu au stabilit cine a îndepărtat și reinstalat dopul de ușă al avionului în timpul producției.
NTSB a finalizat prima dintre cele două zile de audieri, marți, care au durat aproape 10 ore, cu privire la urgența aeriană care a afectat grav reputația Boeing, a dus la reținerea 737 MAX 9 pentru două săptămâni, o interdicție de la Administrația Federală a Aviației (FAA) privind extinderea producției, o investigație penală și plecarea mai multor directori cheie.
Elizabeth Lund, vicepreședinte senior pentru calitate la Boeing, a declarat în cadrul audierii că producătorul de avioane lucrează la modificări de design pe care speră să le implementeze în decursul unui an și să le adapteze ulterior întregii flote pentru a preveni un incident viitor.
„Lucrează la unele modificări de design care vor permite dopului de ușă să nu se închidă dacă există vreo problemă, până când este fixat ferm”, a spus Lund. Investigatorii au spus că dopului de ușă al noului Alaska MAX 9 ăi lipseau patru șuruburi esențiale. Audierile analizează aspecte cheie, inclusiv producția și inspecțiile 737, managementul siguranței și sistemele de management al calității, supravegherea FAA și problemele legate de deschiderea și închiderea dopului de ușă.
Boeing, care a promis să facă îmbunătățiri esențiale de calitate, a fost supusă întrebărilor extensive în cadrul audierii despre producția MAX 9 afectată de accident și lipsa documentației privind îndepărtarea dopului de ușă. Președintele NTSB, Jennifer Homendy, a criticat practicile de siguranță ale producătorului de avioane și a spus că trebuie să ia măsuri pentru a se îmbunătăți. „Cultura siguranței are nevoie de multă muncă,” a spus Homendy.
Homendy a declarat că, miercuri, NTSB va acorda atenție supravegherii Boeing de către FAA. Administratorul FAA, Mike Whitaker, a spus în iunie că agenția a fost „prea permisivă” în supravegherea Boeing înainte de accident.
„Avem multe întrebări,” a spus Homendy despre supravegherea FAA asupra Boeing. „Există informații cunoscute,” a spus Homendy, citând defecte, documente lipsă și incorecte, precum și politici incorecte care „au fost probleme de ani de zile.”
Doug Ackerman, vicepreședinte pentru calitatea furnizorilor la Boeing, a spus că Boeing are 1.200 de furnizori activi pentru avioanele sale comerciale și 200 de auditori de calitate pentru furnizori.
Lund a spus marți că producția lunară MAX a Boeing este încă „în jur de 20 de avioane”, mult mai puțin decât cele 38 pe lună pe care este permis să le producă. „Lucrăm să ne redresăm. Dar la un moment dat cred că eram la doar opt avioane pe lună,” a spus Lund NTSB-ului.
Defecte la fuzelaj
Jonathan Arnold, inspector de siguranță aeriană la FAA, a spus că o problemă sistemică pe care a observat-o în fabrica Boeing a fost că angajații nu respectau instrucțiunile. „Aceasta pare a fi o problemă sistemică unde ei deviază de la instrucțiunile lor. Și de obicei, controlul uneltelor este ceea ce văd cel mai des,” a spus Arnold.
Lund a spus că înainte de accidentul din 5 ianuarie fiecare fuzelaj 737 livrat către Boeing de Spirit AeroSystems avea defecte. „Ceea ce nu vrem sunt defectele mari care afectează sistemul de producție,” a spus Lund. „Am început să vedem din ce în ce mai multe astfel de probleme, vă spun, chiar în jurul momentului accidentului.”
Executivul Boeing, Carole Murray, a descris diverse probleme cu fuzelajele venite de la Spirit AeroSystems înainte de accident. „Am avut defecte. Sigilantul a fost unul dintre cele mai mari defecte pe care le-am înregistrat”, a spus ea. „Am avut multiple scăpări în jurul ramei ferestrelor, defecte la piele.”
Michelle Delgado, mecanic de structuri care a lucrat ca și contractor la Boeing și a făcut reparațiile la aeronava Alaska MAX 9, a spus NTSB că volumul de muncă este mare și necesită ore lungi de muncă.
„Pentru a nu fi nevoit să mă confrunt cu o situație mai rea mâine, prefer să lucrez un schimb de 12-13 ore pentru a termina totul, de dragul meu, ca să nu trebuiască să mă confrunt cu oameni a doua zi,” a spus ea NTSB-ului.
De asemenea, în iunie, NTSB a spus că Boeing a încălcat regulile de investigație când Lund a furnizat informații non-publice presei și a speculat despre cauzele posibile. Luna trecută, Boeing a fost de acord să pledeze vinovată la o acuzație de conspirație pentru fraudă penală și să plătească o amendă de cel puțin 243,6 milioane de dolari pentru a rezolva o investigație a Departamentului de Justiție în legătură cu două accidente fatale ale 737 MAX.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News