Boeing desființează 17.000 de locuri de muncă și va înregistra pierderi de 5 miliarde de dolari
Compania Boeing ia măsuri care îi vizează pe angajații acesteia.
Boeing va desființa 17.000 de locuri de muncă - 10% din forța sa de muncă globală -, va amâna cu un an primele livrări ale avionului său 777X și va înregistra pierderi de 5 miliarde de dolari în al treilea trimestru.
Directorul general Kelly Ortberg a declarat într-un mesaj adresat angajaților că reducerea semnificativă a personalului este necesară „pentru a ne alinia la realitatea noastră financiară”, după ce o grevă continuă a 33.000 de lucrători de pe Coasta de Vest a SUA a oprit producția avioanelor 737 MAX, 767 și 777.
„Ne resetăm nivelul forței de muncă pentru a ne alinia la realitatea noastră financiară și la un set mai concentrat de priorități. În următoarele luni, planificăm să reducem dimensiunea forței noastre de muncă totale cu aproximativ 10%. Aceste reduceri vor include directori, manageri și angajați”, se arată în mesajul lui Ortberg.
Acțiunile Boeing au scăzut cu 1,1% în tranzacțiile de după închiderea pieței.
Schimbările radicale reprezintă o mișcare importantă din partea lui Ortberg, care a venit în august la conducerea producătorului de avioane în dificultate, promițând să restabilească relațiile cu sindicatul și cu angajații săi.
Boeing a înregistrat cheltuieli înainte de impozitare în valoare totală de 5 miliarde de dolari pentru activitatea sa de apărare și două programe de avioane comerciale. Pe 20 septembrie, Boeing l-a demis pe Ted Colbert, șeful unității sale de apărare și spațiu, care se confruntă cu probleme.
Venituri așteptate de aproape 18 miliarde de dolari
Boeing, care raportează profiturile pe trimestrul al treilea pe 23 octombrie, a declarat într-un comunicat separat că se așteaptă acum la venituri de 17,8 miliarde de dolari, o pierdere pe acțiune de 9,97 dolari și un flux de numerar operațional negativ mai bun decât cel estimat de 1,3 miliarde de dolari.
În medie, analiștii se așteptau ca Boeing să genereze un flux de numerar trimestrial negativ de 3,8 miliarde de dolari, potrivit datelor LSEG.
Thomas Hayes, manager de acțiuni la Great Hill Capital, a declarat că concedierile ar putea pune presiune pe angajați pentru a pune capăt grevei.
„Greviștii care temporar nu au un salariu nu vor să devină șomeri care permanent nu au un salariu. Aș estima că greva va fi rezolvată în termen de o săptămână, deoarece acești lucrători nu doresc să se regăsească în următorul lot de 17000 de reduceri”, a declarat Hayes într-un e-mail.
Încheierea unui acord pentru a pune capăt întreruperii lucrului este esențială pentru Boeing, care a depus miercuri o plângere împotriva practicilor neloiale de muncă la agenția americană National Labor Relations Board, acuzând sindicatul mecanicilor că nu a negociat cu bună credință. Agenția de rating S&P a estimat că greva costă compania Boeing 1 miliard de dolari pe lună, iar compania riscă să își piardă prețiosul rating de credit pentru investiții.
Ortberg a mai spus că Boeing a notificat clienții că se așteaptă acum la prima livrare a avionului 777X în 2026, din cauza provocărilor în dezvoltare, a pauzei testelor de zbor și a întreruperii lucrului. Boeing s-a confruntat deja cu probleme legate de certificarea 777X care au întârziat semnificativ lansarea avionului.
„În timp ce afacerea noastră se confruntă cu provocări pe termen scurt, luăm decizii strategice importante pentru viitorul nostru și avem o viziune clară asupra muncii pe care trebuie să o facem pentru a restabili compania noastră”, a adăugat Ortberg.
Încheierea unui program de avioane
Boeing va încheia programul său de avioane de marfă 767 în 2027, când va finaliza și livra restul de 29 de avioane comandate, dar a declarat că producția pentru avioanele KC-46A va continua.
International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM), sindicatul care reprezintă lucrătorii greviști, a precizat într-o declarație că anunțul Boeing privind avionul comercial de marfă 767 a fost îngrijorător și că va evalua implicațiile acestuia.
De asemenea, IAM a calificat drept nefondate pretențiile Boeing împotriva sindicatului în fața agenției National Labor Relations Board.
Acesta a afirmat că atât aceste pretenții, cât și renunțarea la avionul cargo 767 par a fi menite să distragă atenția de la „eșecul grupului de a se întoarce la masa negocierilor cu lucrătorii lor din prima linie”.
Jon Holden, președintele Districtului IAM 751, a afirmat în declarație că încercarea Boeing de a negocia în presă „nu va funcționa și este în detrimentul procesului de negociere”.
El a mai spus că refuzul de a negocia nu va face decât să prelungească greva.
Având în vedere reducerile de personal, Boeing a declarat că va pune capăt unui program de concedieri pentru angajații salariați, anunțat în septembrie.
Chiar și înainte de începerea grevei, pe 13 septembrie compania a consumat numerar în timp ce se străduia să își revină după explozia unui panou în aer, în ianuarie, la un avion nou, care a scos la iveală protocoalele de siguranță slabe și a determinat autoritățile de reglementare americane să îi reducă producția.
Fraudă într-un acord
Boeing a fost audiată vineri în Texas în fața unui judecător care va decide dacă acceptă oferta constructorului de avioane de a pleda vinovat pentru fraudă în cadrul unui acord cu Departamentul american de Justiție.
Boeing a fost de acord să plătească o amendă de până la 487,2 milioane de dolari, să cheltuiască cel puțin 455 de milioane de dolari pentru îmbunătățirea siguranței și să se confrunte cu trei ani de probațiune sub supraveghere judiciară și supraveghere independentă.
Tot vineri, un organism național de supraveghere a declarat că Administrația americană Federală a Aviației „nu a fost eficientă” în supravegherea producției Boeing.
Reuters a raportat săptămâna aceasta că Boeing examinează opțiunile de a strânge miliarde de dolari printr-o vânzare de acțiuni și titluri similare acțiunilor.
Potrivit surselor, aceste opțiuni includ vânzarea de acțiuni ordinare, precum și de titluri de valoare precum obligațiuni convertibile obligatorii și acțiuni preferențiale. Una dintre surse a declarat că a sugerat companiei Boeing că ar trebui să strângă aproximativ 10 miliarde de dolari.
Compania are datorii de aproximativ 60 de miliarde de dolari și a înregistrat pierderi ale fluxului de numerar operațional de peste 7 miliarde de dolari pentru prima jumătate a anului 2024.
Analiștii estimează că Boeing ar trebui să strângă între 10 și 15 miliarde de dolari pentru a-și menține ratingurile.
Michael Ashley Schulman, partener la grupul de experți Running Point Capital Advisors, a declarat că întârzierea livrării 777X și reducerea forței de muncă nu au fost o surpriză majoră, conform Reuters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News