Boc, un nou proiect de amploare: Mulți spun că sunt gogoși
Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat că are un proiect de amploare care va deveni realitate.
”Peste 10 ani, Clujul nu va putea evita această discuție de a avea măcar o linie de metrou. Noi am decis la nivelul Primăriei să pornim un studiu de prefezabilitate care să ne spună traseul, costurile, modalitățile de finanțare și cum poate fi realizat acest lucru. Valoarea acestui metrou este destul de ridicată, costă câteva sute de milioane de euro. Dacă bugetul Clujul este 270 - 300 de milioane de euro, din care două treimi din sumă numai intră și iese pentru plata profesorilor, la asistență socială etc. și rămâne o componentă mică, mult sub 100 de milioane de euro pentru investiții și întreținerea orașului, noi din buget nu ne vom permite această investiție. Atunci trebuie gândit un plan pe 20 - 25 de ani dacă se poate, o chestiune multianuală, în care să ai în vedere realizarea unei linii așa cum am zis din Florești până în Apahida, iar după aceea să faci unele linii de conexiune, care ne vor permite să facem zone pietonale în centrul Clujului, piste de biciclete, transport relaxat pentru cetățeni. Oamenii vor circula lejer. Mulți spun că sunt povești și gogoși, dar nu vom putea neglija această discuție. Dacă nu o facem noi, o va face altcineva și va trebui făcută la un moment dat. Acum nu avem resursele financiare să putem porni, dar facem studiile de prefezabilitate, fezabilitate, proiectare și apoi se va trece la faza pregătirii schemei financiare pe 25, chiar 30 de ani. Prima dată faci un tronson și apoi altul, astfel încât în 10 - 15 ani să ai un metrou realizat la Cluj”, a declarat primarul Emil Boc, la Realitatea FM.
[citeste si]
Primarul Clujului a adăugat: ”La 400 de mii de locuitori nu îți trebuie metrou, dar când ai trecut de 500 de mii spre un milion de oameni trebuie să începi să faci. Studiul de prefezabilitate îți spune dacă este nevoie de un metrou, iar apoi treci la proiectarea și accesarea unui credit. Execuția este acum mult mai facilă pentru că s-au inventat atâtea mijloace de lucru în subteran și este mai ușor. La Londra au făcut 3 nivele de metrou”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News