BMW le cere clienţilor care au dat între 50.000 şi 100.000 dolari pe o maşină să nu o mai conducă. Bateriile produse de Samsung ar putea lua foc
BMW a emis notificări pentru câteva zeci de clienţi care au plătit între 50.000 şi 100.000 dolari pe o maşină să nu o mai conducă.
Este vorba despre 83 de modele iX m60 şi i4. Conform BMW, bateriile produse de Samsung ar putea lua foc oricând, motiv pentru proprietarii au fost rugaţi să nu le mai conducă şi să le parcheze în exterior, nu în garaje.
Preţul unui iX M60 începe la 105.000 dolari, în timp ce i4 pleacă de la 53.000. Problema impactează modelele iX SAV construite în 2022 şi modelele i4 M50 produse între noiembrie 2021 şi iulie 2022, scrie Daily Mail.
Problema a fost semnalată prima dată în aprilie, când BMW a găsit mai multe probleme cu bateriile Samsung SDI. Nu e prima dată când Samsung are probleme cu bateriile. Concret, în 2017, 2,5 milioane de telefoane Galaxy Note 7 au fost rechemate în service pentru că bateriile se aprindeau instant.
Acum, BMW va înlocui bateriile maşinilor fără costuri suplimentare, dar proprietarii trebuie să aştepte până când compania va avea aceste baterii noi.
BMW renunţă la motorul V12, după aproape 40 de ani. Care este motivul
BMW a decis să nu mai folosească motorul V12 pe maşinile pe care le va construi de acum înainte.
În ultimii doi ani au fost mai multe semnale că BMW nu va mai folosi motorul V12 pe maşinile noi. Din cauza regulilor din ce în ce mai stricte pe emisii, dar şi din cauza volumului mic al modelului N74, scrie carbuzzz.
Iar semnalul final a venit chiar în aprilie 2022, odată cu lansarea BMW Seria 7, care este propulsat de motoare V8. În plus, în ianuarie BMW anunţase şi "Ultimele V12", o serie de 12 BMW M760i, sedan de lux, cu motoare V12.
"Au fost produse ultimele vehicule cu motoare V12. Am făcut o ultimă ediţie de Seria 7 pentru SUA, care s-au vândut foarte repede", a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
Folosit încă din anii '80, motorul V12 a avut mai multe modele: M73 (1993 - 2002), N73 (2003 - 2016) şi N74, din 2008, care a fost montat, însă, doar pe BMW Seria 7.
În cea mai recentă formă, totodată şi cea mai potentă, motorul V12 a fost montat pe M760i şi genera 602 cai putere.
Ce urmează după era V12
Trebuie ştiut că Rolls-Roice încă foloseşte motoare V12. Însă şi asta va mai dura doar până în 2023, când compania a anunţat că va trece la modele sută la sută electrice.
Pentru BMW, noile modele Seria 7 au acum motoare în 6 şi 8 cilindri. Dar se pare că germanii vor folosi un sistem plug-in hibrid pe motoarele lor, astfel dezvoltând 750 cai putere.
Un BMW Seria 7 a parcurs 1600 km cu un singur plin şi mai avea combustibil
Un BMW seria 7, model 730d, a parcurs o distanţă impresionantă, 1600 km, cu un singur plin. În plus, în rezervor mai era motorină la finalul călătoriei.
Zilele motoarelor diesel sunt numărate în Europa. De la scandalul Dieselgate, în care Volkswagen a fost acuzată de manipulări ale testelor de emisii, mulţi producători auto au decis să reducă producţia de maşini care funcţionează pe motorină sau chiar să renunţe complet la acestea. Cu toate astea, există încă cerere pentru maşini propulsate pe bază de diesel, pentru că acestea sunt, încă, printre cele mai eficiente.
Joe Achilles, un youtuber cunoscut în domeniul auto, a făcut un test pentru a arăta eficienţa acestor maşini şi a luat un BMW seria 7, model 730d, la o plimbare. Acesta a călătorit de la Londra la Madrid, trecând prin Eurotunelul de sub Marea Mânecii şi prin Franţa.
Modelul 730d are un motor de 3 litri sub capotă, cu 261 de cai putere şi un cuplu de 620 Nm, scrie motor1.com.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News