Data actualizării:
Data publicării:

Blue Air, la sol până-n 12 septembrie. TAROM, precizări pentru pasagerii afectați. De ce e important să sunați la numerele puse la dispoziție de MAE

Autor: Roxana Neagu | Categorie: Lifestyle
WhatsApp
foto TAROM/dcnews
foto TAROM/dcnews

Blue Air a rămas la sol, iar situația va continua până în 12 septembrie, timp în care românii rămași în afara granițelor țării sunt repatriați prin compania TAROM. 

Dar TAROM a transmis astăzi un mesaj ferm, în care explică de ce nu preia automat toți pasagerii Blue Air. Conform comunicării, TAROM lucrează în baza procedurilor derulate de MAE, neavând acces la baza de date a Blue Air. Astfel, dacă sunteți blocați în afara țării, trebuie să sunați la numerele puse la dispoziție în acest caz.  

”TAROM nu are acces la baza de date a Blue Air”

"Compania TAROM nu agreează, sub nicio formă, modalitatea agresivă a unei companii aeriene de a comunica cu pasagerii, mai ales când aceştia au fost puşi într-o situaţie atât de complicată. TAROM a demarat, încă de ieri, operarea misiunilor speciale de repatriere a cetăţenilor români afectaţi de această situaţie. Totodată, trebuie să precizăm faptul că TAROM va transporta pasagerii afectaţi de suspendarea zborurilor Blue Air, în măsura capacităţilor reale de care dispunem, ţinând cont de zborurile programate şi angajamentele faţă de pasagerii noştri. În baza legislaţiei în vigoare, mecanismele transportului pasagerilor Blue Air cu TAROM este stabilită în urma procedurilor derulate cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu reprezentanţii companiei Blue Air. Mai mult, menţionăm faptul că TAROM nu are acces la baza de date a Blue Air, iar modalitatea de transport a pasagerilor Blue Air de către TAROM este stabilită în urma comunicării cu Ministerul Afacerilor Externe şi compania Blue Air", precizează operatorul aerian naţional, conform Agerpres. 

Mai exact, spune compania, pasagerii afectaţi de această situaţie trebuie să apeleze +40751.084.537 sau +4021.431.18.69, iar, în urma validării datelor pasagerilor, TAROM acţionează în consecinţă. 

”Activăm pe o piaţă concurenţială acerbă şi ne confruntăm cu propriile provocări”



"Dorim să reamintim faptul că, deşi TAROM este o companie în coordonarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, activăm pe o piaţă concurenţială acerbă şi ne confruntăm cu propriile provocări, însă niciodată TAROM nu va neglija drepturile pasagerilor noştri, astfel încât să fie afectaţi de suspendarea unor zboruri. Cu o tradiţie de peste 67 ani, fiind un reper în transportul pasagerilor pe cale aeriană, TAROM este în continuare un partener de încredere al românilor şi nu numai, scopul nostru fiind acela de a transporta în siguranţă pasagerii. În ultima perioadă, împreună cu echipa noastră am reuşit operarea zborurilor TAROM de repatriere din Africa de Sud, Mali ş.a.m.d. În strânsă legătură cu cele menţionate, dorim să mulţumim public întregii echipe TAROM pentru promptitudine şi asumarea acestor noi misiuni speciale de zbor, totul pentru transportul pasagerilor în condiţii de siguranţă şi confort", se mai spune în comunicat.

Reacţia companiei TAROM vine în urma unor informaţii apărute în mass-media, potrivit cărora reprezentanţii Blue Air au declarat că "s-a oprit o companie aeriană, nu apăsăm un buton şi pornim din nou. Reluarea operaţiunilor la nivelul de dinainte nu este posibil. (...) În ultimele 20 de ore, un timp record pentru această industrie, reuşim să operăm 3 zboruri şi să aducem acasă cu ajutorul companiei TAROM aproape 450 de pasageri din Tel Aviv (l-am operat aseară), diseară Heraklion (Creta), urmând şi Larnaca, toate către Bucureşti".

Două curse speciale TAROM au decolat, joi seara, spre aeroportul Heraklion (Grecia) şi, respectiv, spre Larnaka (Cipru), pentru a repatria aproape 200 de români, afectaţi de suspendarea zborurilor Blue Air.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel