Blocaj în sistemul bancar de sărbători, după un atac la cardurile românilor
Un atac fără precedent în sistemul bancar românesc s-a produs, miercuri. Informațiile unui număr de carduri emise de instituții financiare din România și din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaționale într-o tentativă de fraudă, iar CEC a blocat circa 17. 000 de carduri emise de instituție. Cardurile atacate aparținând atât platformelor Visa cât și Mastercard.
După unele informații s-ar părea că retailerul de la care s-au "pierdut" informaţiile confidenţiale este OMV România care are 157 de staţii pe plan local. Un procesator de plăţi al POS-urilor respective, spun surse bancare, ar fi responsabil pentru scurgerea de informaţii. Băncile din România erau avertizate despre acest eveniment şi au început încă de săptămâna trecută supravegherea cardurilor respective. "Ne dăm uşor seama de tranzacţiile suspecte. Dintr-o dată un card românesc face extrageri de numerar în SUA. Apoi găsim extrageri consecutive la câteva minute una după alta, la distanţe de sute de kilometri", explică sursele.
Potrivit ultimelor informați, ING ar fi adus la cunoștința clienților că nu mai pot fi folosite vechile carduri, aceștia urmând să ridice noile documente în perioada următoare.
Sursele au adăugat că cel mai mare risc e pentru cardurile cu bandă magnetică şi mai puţin pe cele cu CIP.
Visa a fost informată de o posibilă breşă de securitate în baza de date a unui procesator din Europa
Visa Europe a fost informată de probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa, potrivit director general pentru România al Visa Europe, Cătălin Creţu.
"Visa Europe a fost informată de probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejaţi. Întrucât ancheta este în curs de desfăşurare, nu putem oferi mai multe informaţii în acest moment", spune Cătălin Creţu.
Potrivit lui Creţu, în cazuri ca acesta, "rolul nostru este de a sprijini investigaţia derulată şi de a proteja deţinătorii de carduri. Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor şi să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobişnuită. Posesorii de carduri care sunt victime inocente ale fraudei îşi vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii care le-a emis cardul".
Asociaţia Română a Băncilor (ARB) a anunţat miercuri că a fost sesizată că unele bănci au fost avertizate că o posibilă breşă de securitate la un procesator european ar fi condus la dezvăluirea unor informaţii legate de tranzacţiile efectuate cu unele carduri, dar nu se aşteaptă ca posesorii de carduri să fie afectaţi.
Citește și:
Cardurile a 17.000 de clienţi ai CEC Bank, blocate din motive de securitate
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News