Data actualizării:
Data publicării:

Black Friday, reduceri reale sau "golăneală de marketing"? Bulai: Aș zice că sunt mici escrocherii

Autor: Neagoe Narcis-Florentin | Categorie: Economie
WhatsApp
Foto: Pexels. Imagine cu rol ilustrativ
Foto: Pexels. Imagine cu rol ilustrativ
Sociologul Alfred Bulai și jurnalistul Val Vâlcu au discutat fără menajamente despre Black Friday.

„Alfred Bulai, întrebarea mea este cât ai scos din buzunar cu ocazia Black Friday?”, a spus Val Vâlcu în începutul emisiunii de la DC News.

„Nimic. Nici nu știam că e Black Friday, ca un incult ce sunt. Mă chinuiam pe un site de cumpărături online și nu înțelegeam de ce nu funcționează. Voiam să-mi cumpăr un hard-disk extern. Bineînțeles, cea mai tare chestie despre Black Friday este faptul că prețurile sunt exact aceleași. Nu înțeleg care este sensul poveștii ăsteia.

În afară de faptul că e un exercițiu de marketing, majoritatea produselor sunt absolut la fel ca preț, dacă nu poate chiar un pic mai mari. Este o golăneală de marketing care se face de foarte mult timp, inclusiv cu o săptămână – două înainte. Oamenii nu caută luni întregi un produs, de regulă cauți o perioadă scurtă de timp. Exact înainte de Black Friday fac o creștere la prețuri, iar când vine ziua zici că e cu 20% mai ieftin”, a răspuns Alfred Bulai.

Reduceri peste reduceri

 

„Să spunem lucrurilor pe nume... și la Mega Image a fost. Dacă făceai cumpărături de 200 de lei, nu știu precis suma, îți dădea chipurile la jumătate de preț o pereche de căști audio. Dar pe site-urile de comerț prețul căștilor era același ca cel la jumătate de la Mega Image”, a intervenit Val Vâlcu.

„Prima dată am comandat la Emag și am văzut că la niciun produs nu era termenul de livrare scris. Am plătit și apoi mi-am anulat comanda fiindcă mi-am dat seama că urma să vină peste două săptămâni. Măi, frate, dă-o naibii... le aduc din Australia?”, a mai zis sociologul.

Curierii, cocoșați de comenzi

 

Vâlcu a adăugat: „Curierii sunt cocoșați de marfă. Dacă vrei o pizza, salutare! Să fii sănătos, că aleargă curierul cu boxe, tastaturi și tot felul!”.

„Sunt strategii de marketing... aș zice chiar mici escrocherii. Îmi iei banii și nu-mi spui că produsul ajunge în două săptămâni, apoi mă chinui să-mi dai banii înapoi”.

VIDEO

 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel